Oh! Perempuan..Jagalah Diri Awak Elok-Elok..

Assalamualaikum...

Banyak benar aku mendengar kuburukan dirimu...Sering kali media melaporkan tentang seorang perempuan yang hanyut dalam hawa nafsunya..Aku tahu bahawa dirimu dikurniakan 9 nafsu dan satu akal..Memang sukar untuk menahan nafsu itu..kan? Apatah lagi didorong oleh syaitan..

Perempuan..Adakah dikau sudah membaca artikel ku ini. Perempuan..kalau diikutkan hati..aku tak mahu berbicara tentangmu..Aku tidak mahu ambil berat akan dirimu..tetapi aku sedar..aku sedar bahawa aku harus mengambil berat akan dirimu..aku harus membimbingmu..aku harus menyedarkanmu walaupun aku tahu yang daku bukan lelaki yang sempurna...

Adikku juga perempuan..Isteriku kelak juga perempuan..Namun,melihat kepada isu-isu dan perkara yang berlaku disekelilingku kini..Aku risau..aku takut..aku takut adik-adik perempuanku mengikut jejak perempuan/gadis zaman sekarang...Gadis? Perempuan? Wanita? Sama je kan??...Semuanya bermula dari seorang bayi perempuan sehinggalah meningkat dewasa...

Perempuan..apabila ditegur..Mula lah melatah..Apabila diberi nasihat..Dikatanya ''buat hal sendiri'. Aku sedar..kaum Adam juga tidaklah sebaik mana pun.Ada yang bagus..ada yang tak bagus.. Tapi ingatkah kamu pada kisah Nabi Adam & Hawa yang termakan buah dari pokok larangan? Bagaimana Nabi Adam boleh termakan buah itu? Adakah kerna godaan syaitan? Tidak! Nabi Adam termakan buah itu kerna pujukan Hawa..Ya! Besarnhya pengaruh perempuan...

Perempuan..Andai kau ingin bandingkan dirimu dengan lelaki..Tidak usah lah.. Hanya sia-sia..Pabila ku pertikaikan pakainmu..Dikau mempertikaikan seluar pendek yang dipakai oleh kaum lelaki..Aku tahu..memakai seluar pendek bagi kaum lelaki akan menampakan auratnya dari lutut.. Tapi lihatlah pada pakaian mu wahai perempuan zaman sekarang? Cantik? Ya...sangat cantik dan menyeksakan..

Adakah kamu akan terangsang pabila melihat lelaki memakai seluar pendek macam pemain bola? Kalau aku,tidak lah..Tapi kalau seorang lelaki melihat seorang perempuan memakai seluar pendek...dan menggiurkan. Sah! Kena heret lam belukar dan kena rogol..Ini kisah benar..Yang merogol itu lelaki..yang dirogol itu perempuan..Siapa yang harus dipersalahkan?? Dua-dua lah...

Sebab itulah daku ingin menasihati diriumu agar menjadi wanita yang solehah..Usahlah berpakaian sebegitu lagi. Cukuplah setakat ini..Kalau berbicara lebih pun,bukannya dikau mendengar kataku...dicemuh adalah..Ini lah manusia... Walaupun kubur-kubur masing-masing...setiap muslim ada tanggungjawapnya..Dakwah! Baiklah...semoga anda memahami apa yang daku hendak sampaikan...

6 comments:

Tcr Ain berkata...

Masih ada perempuan yang baik Amir... Doalah supaya dipertemukan dengan salah seorang daripada mereka. Zaman sekarang agama makin terhakis. Kita jaga diri kita baik-baik dah lah... Pasti Allah akan bagi kita yang baik juga. InsyaAllah

HUDA berkata...

tengs tolong ingatkan ^^

[expect] the un[expect]ed

Fasya Abdy berkata...

erm...ayt awk dah lain kan..heheh..gud..

erm...sush nk cari pompuan yg baek zaman sekrang,,laki yg baek pon sama

tapi ape yg penting niat kita untuk menjadi hamba Allah yg taat itu penting

Tentu kita akan ikut suruhanNya dan tinggalkan laranganNya,,,

Moga kita sentiasa menjadi hamba yg menginsafi diri...amin :)

@ien_R@z berkata...

inginkan yg baik.. kita la dulu perlu jadi baik... ^__^

insya Allah.. masih ada wanita yg terjaga akhlaknya...

btw.. thanks utk entry mcm nie.. ingatan utk semua.. (^__^)

fndrocka berkata...

LELAKI pun harus jaga diri elok-elok gak...nak tarik masuk belukar je tahu.huhu

Latest Entri : Remy Ishak sebuah gitar akustik

noorss berkata...

salam berkenalan.

satu artikal yang menarik tentang
wanita lagi... satu isu pakaian yang sering di katakan oleh lelaki atau wanita....
terima kasih kerana mengingatkan ..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??