Kisah Budak Sekolah Gila Berblog Bab 2

Tiba-tiba terasa sakit yang amat sangat..Dia tak dapat berdiri dengan tegak. Pernah tengok orang tua bongkok tak? Macam itu laa keadaan budak Amir ini. Itu lah padahnya berblog tak ingat dunia..

Amir bukan sahaja mengalami masalah pinggang tetapi masalah kaki kanan. Kalau berdiri tue tak kuat sangat la..Lemah semacam laa..Adakah disebabkan asyik kuat toceng?? Haha. Ha,berblog pun kena lakukan senaman untuk mengelakkan keadaan seperti si Amir itu..Korang yang blogger nie ada buat tak? Kalau tak buat,nak jadi macam si Amir tue? Seksa si Amir tue tau…

Disebabkan Amir sakit pinggang. Dia telah berhenti menulis seketika. Namun,dia kembali menyambung selepas itu…

Selain sakit tubuh badan nie…Si Amir mengalami gegala susah nak tidur pula dah..Kalau online tue,sehinggakan ke pagi. Aku hairan dengan si Amir nie..Tak mengantuk ke dia? Kalau aku laa..pukul sepuluh kompen tidur… 

Sehubungan itu,aku nak berkongsi sedikit senaman untuk blogger nie. Sumber dari Azumas.

  klik untuk jelaskan lagi.

Kalau ikut senaman nie,kompem kita tidak akan sakit-sakit lagi..

Hish budak Amir nie..itula..gila sangat berblog sehinggakan tak fikir kesihatan diri. Adakah korang termasuk dalam kategori si Amir nie????

Amir pernah cakap kat aku dia nak berhenti berblog…

Aku: Eh..aku rasa nak berhenti berblog laa..sakit badan nie…

Aku: Ye ke? Alhamdulillah..kau dah nak bertaubat…

Amir: Aik..aku nak berhenti berblog la..bukan nak bertaubat…

Aku: Ye la..kau nie dah hanyut dalam blog sehingga kawan kau sendiri pun kau lupa…terasa aku tau..

Amir: Alaa..kau nie. Tak kan nak emo pulak? Dah! Dah..jom kita makan roti canai kat depan tue…

Begitulah perbualan aku dengan si Amir nie..tapi cuma cakap je laa....Melayu cakap tak serupa bikin,kan?

Disebabkan berblog jugak,dia jadi pemalas. Ye lah kan..Asyik duduk depan laptop. Kerja lain pun tidak diendahkan..Apa la yang dibuat dalam blog tue? Nak usha blog dia tak??????

Bersambung…………

1 comments:

[[iidyLL_iceneSS]] berkata...

byk part plak....adessssssss

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??