Nak Pakai Tudung Pun Kena Tunggu Seru Ke?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Perasan tak anda dengan ayat artis dekat Malaysia nie? Baru-baru nie ada la sorang artis tue..Dia baru berkahwin..Cakap la pasal tudung..Dia cakap kalau suatu hari nanti…Bila masa dah sesuai..dia akan pakai tudung.

Ramai dah artis buat ayat nie…betul ka? Anda pun tahu bagi yang selalu mengikuti gosip-gosip artis nie. Aku tak paham ar…Nak pakai tudung pun perlu tunggu masa ke?? Kena tunggu seru????? Nak suara ghaib cakap "Hey Kamu! Inilah masa yang terbaik untuk pakai tudung….Haha!’’. Ha! Nak keluar ayat tue baru nak pakai tudung….Ataupun…

Ataupun dah nak kiamat baru terhegeh-hegeh nak pakai tudung… Itu kot masa yang sesuai. Beginilah fenomenanya..Selepas itu,menjadi ikutan remaja-remaja perempuan yang mudah terpengaruh. Remaja la katakana..Semuanya nak cuba..Semuanya nak tahu… Artis pun kena tunjuk contoh yang baik

Dari kecik kan dah ajar cara nak pakai tudung..Kenapa kita(bukan Amir) kena pakai tudung? CIkgu sekolah rendah tak ajar ke? Kalau belum diajar,pergi la belajar..Masih sempat kot..Seru tue takkan sampai kalau kita tak berusaha..tak gitu ka??

Eh! Pelik lah dengan artis Malaysia serta perangai segelintir perempuan kat Malaysia nie..terutamanya yang muslimah…Nak pakai tudung pun satu hal daa...

Semoga artis itu berubah dan sentiasa dalam limpahan rahmat-Nya dan perempuan yang tak bagai tudung semuanya pakai tudung bagi yang muslimah..Nikmat wey...Sekian..

p/s: seorang ayah mesti tegas!

7 comments:

Micha Yoora berkata...

Betul3, dh rmai artis ckp cmtu, yg pkai cume segelintir.
btw, love ur post ;)

A-Y-I-E berkata...

dah berbuih-buih nasihat... penat den.. bila tak nasihat.. kita dosa.. aduhai...

bukan artis sahaja.. ni kawan-kawan perempuan kita pun sama jer

Ezad Izzuddin berkata...

http://ezadizzuddin.blogspot.com/

follow my blog

Amir Izzat berkata...

@Micha Yoora...ha! itu lah.. ayat yang sama je dari semua artis..adoii..

ehem2..suka ek? wah..terima kasih..

Amir Izzat berkata...

@A-Y-I-E..wah Ayie...berbuih-buih? memang tahdap kritikal nie..

betul 2..kalau tak cakap..rasa serba salah pulak..kena bendung nie..ak hairan..kat mana-mana semuanya berbicara soal perempuan..

fitnah lelaki pada akhir zaman adalah kerna perempuan..tue lagi bahaya...dah berlaku kot sekarang..hurm...

tang kawan prempuan tue susah sikit..ada yg melawan..pernah kena..adoi..kita nasihat dia suruh kita pi ceramah kat masjid..

ada ka patut? hurm..

kaizen shinobi berkata...

siyes nikmat wey... orang yang pakai tudung je yang tau... nak taw x bagi yang x pakai2 lagi tuh? try pakai dan amalkan selama 3 tahun... aq yakin selepas 3 tahun korang pakai tol2 dan istiqamah dan betulkan niat sebab apa korang pakai tudung korang xkan bukak2 dah.. sebab nikmatnya memakai tudung... x percaya? cubalah...

Amir Izzat berkata...

@kaizen shinobi..betul3..ko suruh aku pakai ek? hehe..gurau. erm..ha! amalkan selamat 3 tahun.. Dengar tue para gadis..3 tahun...pakai berterusan dan niat kerana Allah.. niat itu penting... kan?

ha...belum cuba belum tahu..sudah cuba terasa nikmatnya..oh! sedapnya..(iklan nescafe)..hurm..sila amik serius hal ini.... :)

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??