Serik Makan Ayam Sebab Tengok...[18 SX]

 sedapnyer..

Ada satu cerita nie, seorang budak lelaki dengan seorang budak pompuan darjah 1 di sekolah rendah.Yang lelaki nama Mat Ayam dan yang perempuan bernama Mek Ayam. Nama samaran diorang sebab suka makan ayam. Diorang nie memang kawan baik.

Tiap-tiap hari mak bapak diorang membekalkan ayam goreng untuk dimakan pada waktu rehat. Diorang jugak selalu makan bersama-sama. Pada suatu hari, budak pompuan tu tanya la la kat budak lelaki...

"Awak pun suka makan ayam goreng ke?"
 
Mat Ayam..."Suka, awak?"

Mek ayam."Saya memang suka sangat makan ayam goreng nie. Sedap!!"


Sampailah masuk darjah 6 mereka berada di sekolah yang sama. Tiba-tiba satu har, budak pompuan ni dah tak bawak dah ayam goreng. Budak lelaki tu pun tanya.

"Eh...Apasal awak dah tak bawak ayam goreng? Awak dah tak suka makan ayam lagi ke?"

"Tak boleh makan ayam lagi la, sebab bawah saya dah tumbuh bulu ayam"...

"Eh...ye ke? Cuba tengok?"

Budak pompuan tu pun selak skirt dan tarik suar dalam, dia tunjukkan bulu yang dah tumbuh kat situ.

"A'a lah memg dah tumbuh, saya pun tak nak makan ayam lagi la kalau camni"...

"Apasal lak? Awak pun dah tumbuh bulu ayam jugak ke?"

"A'a...awak nak tengok ke?"

"Nak"

Budak laki tu pun londehkan suar dia...

"Eh eh awak punya bukan bulu aje, tengkuk dan balung ayam pun dah tumbuh jugak" 

Haha! Baik..kita lupakan yang negatif. Cuba anda bayangkan kalau kisah diatas benar-benar terjadi di kalangan anak-anak serta budak zaman sekarang? Apa yang akan terjadi?

Sebelum perkara ini terjadi tanpa kita sedari. Sila bagitahu anak-anak dan budak-budak "perkara yang sebenar". kan? Hehe.. Cerita..cerita jugak. Kena cari yang tersirat..

7 comments:

alynn malynna berkata...

hmm..kesimpulannye..kene cerita kat anak2..kenali diri masing2...jgn jd cm nie sudahh..

hudhud berkata...

hahahahaha mcm bedo :P

darkbatman berkata...

ahhaa.. gigih aku membace en3 ko..
yg pasti, pendidikan cmne perlu diajar dr kecil.bru xmenjdi bende yg xsepatutnye..

kasih suci berkata...

hehehe...ada gak ea terjadi camni...haruuuuu...

Nina Nurziana berkata...

hahahaa... mengarot.. hahahhaa

[[iidyLL_iceneSS]] berkata...

slmt xmnakutkn...weeeeeee
lawak plak bc....

faeznaem berkata...

ngek tul.. haha..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??