Mengapa Golongan Lembut Ini Diperli Serta Diherdik???

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Korang ada teman yang ala-ala lembut tak? Ada tak? Alaa..dia bukan bapuk tapi dia lembut..Aku rasa korang ada laa..Kalau tak dua orang pun..Seorang mesti dalam di kalangan 10 orang kat Malaysia nie,kan?

Perasankah korang yang golongan lembut nie selalu diperli? Aku tahu..aku ada seorang kawan lelaki..Dia tak bapuk cuma perilakunya lembut sedikit..Ramah gitu-gitu laa..Tak la kasar sangat..Tak lah macam lelaki tetapi dia lembut..Mungkin sebab dia peramah kot..

Aku lihatkan..golongan yang lembut nie macam disisihkan..Mereka diperli..Sejak dibangku sekolah lagi..Hairan aku. Di Malaysia sendiri. MasyaAllah.. Yang dah termasuk kategori bapuk tepi jalan tue aku tak kisah laa..

Yang aku kisah nie budak-budak yang baru nak menjadi lembut..Faktor sekeliling kot. Entah mengapa keadaan ini berlaku. Terdedah dengan perempuan sahaja? Atau suka bermain anak patung? Wallahualam..Dah berlaku sejak sekian lamanya...

Aku kesian tengok budak-budak macam nie kena buli..Mentang-mentanglah mereka nie tidak membalas segala ejekan dan makian diberi. Mula-mula seseorang itu berlagak. Eh! Adakah aku sukakan golongan lembut? Oh pastinya tidak..aku lelaki laa…

Yang menjadi persoalannya..kemanakah nilai murni itu ? Dekat sekolah pun boleh berlaku..apatahlagi diluar. Kalau boleh..bantu lah kan..Ini tidak.. Sampai ke besar..lembut lah dia…Aku rasa,yang buli budak lembut nie dengki..sebab dia tak lembut..Ahaks..Entahlaa…

Siapa yang nak bela golongan nie????? Kita? Anda mampu mengubahnya..Segala pendapat dan pandangan berkenaan golongan lembut amat Amir hargai…kongsikan pengalaman anda.. 

p/s: Aku membela yang lemah...tetapi aku lelaki sejati..Mereka pun manusia jugak

15 comments:

Micha Yoora berkata...

Err, stkt nie tade lagy kwn ala lembut. tpy kdg2 kesian tgk dorng kene ejek. patotnye dorng brkwn n bgy semngat untuk dorng brubh jd laki sejati mcm Amir, tak gitu? HAHA XD

tujuhhariseminggu berkata...

:)

Azfarul berkata...

aku tak kesah.. :)

Micha Yoora berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nas berkata...

huhu..saye ade jerk member2 lembut...tp 2-3 org jewp...saye ok jerk kawan ngan depa...tapi cian gak...depa xde ramai kawan yg 'keras'..kadang2 depa kawan ngan kwn selembutan mereka...kadang2 depa cm xde kawan...so rmai gak depa jd gay...opsss..saye bukan gay ok..tp itulah hakikat...

NiZaM Limited berkata...

mula2 kita kena tgk dari sudut "kenapa mereka lembut"..adakah sorg lelaki tu mmg dah "ditakdirkan" dia akan jadi lembut lepas dilahirkan?..agak2 masa zaman kesultanan melayu kita dulu ada org lembut tak?..semuanya kecik2 dah diajar bersilat..mane nak jadi lembut bila besar..

bandingkan dgn budak lelaki skrg..kecik2 mak bapak kasi main anak patung..pekehalnye..no wonder la besar2 lembut..

yg dah tak dpt nak diubah tu tak tau nk ckp ape dah..tp kita kalau jadi mak mapak nanti, jangan kasi anak lelaki main patung2 ni..biar diorg main gado2 takpe..asalkan besar jadi KERAS..dan bukan jadi SOTONG..!!

ayin~weeweet berkata...

saya pernah nampak, diorang rampas barang budak lembot tu berlaku adegan kejar-kejar..

masalahnya,dah besar..bukan budak2 haishh

BIADAB!!

DuniakuAbstrak berkata...

hormat menghormati la sesama kita..yg mengherdik dan memerli tu mmg x pndai hormat org lain.

Amir Izzat berkata...

@Micha Yoora..itu laa...kena bantu dorang berubah..eh..cewah! puji amir ka? ahha..tq.

Amir Izzat berkata...

@Azfarulkau tak kisah pasal apa bro?? kih3...

Amir Izzat berkata...

@nas..ye ke mereka jadi gay? Aduhai..sebab kawan sesama jeni s la nie..hurm..susah la nak ubah..kan?

Amir Izzat berkata...

@NiZaM Limited..dulu semuanya masuk hutan...belajar silat..sekrang..susah. kan? hurm..

yg bagi patung tue la masalahnya..kadang-kadang mak bapak tak kisah akan hal ini tetapi memberi kesan pada masa akan datang..kan?

okeyh..hahah... kita kasi anak-anak gado dulu... tak mau jadi sotong yang lembit kan..haha... belum terlambat untuk diubah...

terima kasih komen panjang nie..kih3..

Amir Izzat berkata...

@ayin~weeweet..huh ? ye ke? alaa..tak gentleman la orang tue..pengecut lawan org macam tue..aiaya... dah bosan panjang ka?

bahaya betul....kurang didikan kot..hurm..

Amir Izzat berkata...

@DuniakuAbstrak..betul tue..sifat ini yang penting..tapi dah kurang sekarang..nilai murni ini perlu diterap di alam persekolahan dengan lebih tegas..kan??

gajet canggih berkata...

aku laki. dulu masa kcik suka gila lembut2kan diri mcm cara bjalan, bposing, sbb aku bleh tarik perhatian org lain (aku mmg gilakan phatian). time tu aku member2 je dgn semua org. jd aku x bese kene perli, cuma bdk2 yg x member ngan aku lg je yg tibe nk memerli aku mgkin sbb dia jeles aku dpt phatian lbih. pstu sorang pakcik aku tu ske pggil aku pondan, siap ajar ank pempuan dia lg utk perli2 aku time tu. bila dkat 20 thn aku act biasa je xde la nak mlembut2kan diri utk tarik phatian org len mcm dulu. aku pun da x suke nk act lembut da masa tu. tp aku tgamam gila bila aku dpt tau kbenaran yg aku lembut2 sbenarnye. mmg frust x dpt nk kata psl aku ingat aku x lmbut lgsung time tu. jd aku pk x guna frust2 pun, dlm diam aku terai blajar jd macho, cari part2 yg aku lmbut pstu aku repair. susah gila kot. tp nk sribu daya kan.. lgpun aku x suke la dikategorikan sbg lelaki x macho lepas aku da bsar ni, ego aku ego lelaki. cuma xde la aku benci bila tgk lelaki lmbut. sbb kdg2 diorang pun x tau yg diorang tu lmbut pstu bila org len gtau yg diorang lmbut, diorang susah nak percaya. pstu yg aku prasan bila aku da tau aku ni x macho mcm lelaki lain, aku jd segan gila nak bgaul ngan geng2 lelaki yg macho2. risau kene perli pun ya jugak. tp bila aku lbih bcampur ngan diorang aku lbih mudah utk jd macho mcm diorang gak. jdnya pk la sndiri... ni aku tulis komen ke blog? hoho

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??