Oh! Kerajaan! Jangan Jadikan Kami Pelajar Bahan Uji Kaji Laa....

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hish! Tak habis-habis pemimpin kita ini..Nak buat perubahan itu la ini laaa..tapi ada tak pemimpin ini fikir tentang pandangan pelajar?? Kami yang menanggung sengsara..dan kami juga yang menanggung kebaikan…tetapi nak boleh kebaikan itu dari perubahan yang pemimpin lakukan..Kami sengsara dulu.

Hidup pelajar macam dikotak katikkan..Rasa nak ubah nie..Kerajaan pun ubah..tapi tak lihat hasil.. Hish! Tengok lah sendiri PPSM. Berjaya ke? Penipu la kalau berjaya! Kalau berjaya,alhamdulillah…Kalau tidak,rugi kan masa pelajar? Pelajar macam dijadikan bahan ujikaji..Ingat kami nie bahan eksperimen ke??

Kalau nak buat perubahan,kaji dulu.. Jangan pula sudah terhantuk baru nak tengadah.. Fikir dahulu... Oh ya! Pasal bahasa Cina dan Tamil di sekolah harian biasa. Bagus lah..Orang Melayu pasti akan mengembangkan bahasa Ibunda orang Cina dan India…Memang bagus!! Orang Cina dan India tidak perlu risau...

Uiks..Bahasa Melayu pun masih ada yang belum lulus..Bahasa Melayu pun tak lancar lagi bertutur…Ingat! Bahasa rasmi yang termaktub dalam perlembagaan bukan Bahasa Malaysia tetapi Bahasa Melayu!

Hurm..aku nak bagi cadangan..aku tak tahu..aku luahkan perasaan je laa..hikhik..
Amir: Ops! Terlupa pula aku,blogger picisan macam aku mana ada orang nak dengar..huhuIni pandangan aku seorang saja.

6 comments:

nas berkata...

huhu..tu ar risay...banyak pelajar dijadikan sebagai bahan ujikaji..seperti tyme aku 2003,tyme tue 1st tyme bi dalam math n sc..risau dowh...menjunam...nseb bek tyme form 3 dapat recover balik..huhu

Adha berkata...

aq sokong..BM pun masih ramai x lulus ni kan nak tambah bahasa lain plak..:L

cikgu isza berkata...

akak adalah hasil ujikaji UPSR.. orang yang pertama.. hasilnya? tak tahulah nak kata apa AMir sebab tak mengetahui kajian menyeluruh..

Amir Izzat berkata...

@nas..itu laa..kalau duk ubah dan ubah..pening pelajar.. perubahan itu baik..ttp tanpa perancangan..susah kan? huuu..

aol..time 2003 lagi ka? lama tue.

Amir Izzat berkata...

@Adhaha,kat sekolah aku nie..hurm.susah nak cerita..pelik la..nak suruh blaja bahasa lain pulak..hurm

Amir Izzat berkata...

@cikgu iszacikgu.ye ke? mesti dah lama..takkan cikgu tak tahu kot hasilnya?? hurm..

kena cari fakta dan data yg kukuh nie..kenapa la boleh jadi begini? huhu

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??