Sedap Ke Mee Bandung Nie???

Petang tadi...Semua ahli keluarga aku kelur pergi makan dekat luar..Aku tak pergi..Malas bha nak keluar nie..Penat. Lagipun,aku nak layan blog arini.Line lembab beb... Balik rumah..mak aku beli Mee Bandung nie untuk aku..gambar kat bawah hiasan je.. Beserta air Nescafe beng yang aku mintak..Beng itu sejuk...tau tak? Ahaks...

sedap ka???

Aku tengah gelojohnya membuka bungkusan Mee itu..Ku sangkakan sedap Mee Bandung nie..Ye la kan..Pertama kali makan..alahai..Bukak plastik tue..dah tau dah..Bau Mee Bandung nie semacam je..Memang dah terbantut selera masa tue...Tapi terpaksa cuba jugak..Aku lapar..Mula-mula aku pelik.Apa pasal semua warna pink nie?

Aku pun tanya mak.. ''Mak! Mee apa nie????'' Mak aku jawap..''Mee bandung la tue...'' Aku..''Oowh...,sedap ke?''. Mak..."sedap laa..mak makan dah tadi...'' (terasa kuno pulak..ahaks)Mula-mula aku cuba udang ..Kunyah-kunyah punya kunyah...kureng sikit rasanya..Macam pelik..Ah! Memang pelik lah... Makan mee dia pulak..mee kuning... Ceh! Rasa hampeh..tak sedap langsung..Bukan nak hina makanan tue... tapi aku tak minat..

Memang tak baik cemuh makanan..namun aku bersyukur..Alhamdulillah ada makanan..kan? Aku try sikit je..lepas tue tinggal atas meja..tudung dengan saji..Lepas nie..hajatnya nak makan pulak.. ha! Korang pernha rasa tak Mee Bandung nie? Macam mana rasanya? Sedap ka? Acu cuba cerita sikit kat Amir nie..

AMir: Bersyukur dengan apa yang ada..

2 comments:

cikgu isza berkata...

kalau betul kena gaya masaknya memang sedap..
lebih sedap lagi kalau makan kat bandung terus.. hehehe :D

Amir Izzat berkata...

@Cikgu Isza:
haha..nak pi bandung tue susah laa..pandai betul cikgu buat lawak..haha... tapi yang mak beli kureng sikit..tak lalu amir..hehe...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??