Father Figure Contest By IceboxrvetT 2010@ Kisah Aku Dan Ayah.


seiras kan?

Gambar ini diambil ketika aku berumur 13 tahun. 3 tahun yang lalu ketika melawat Eye On Malaysia. Mahal jugak naik Eye On Malaysia tue.

Ayah..banyak kenangan pahit dan manis bersama ayah. Walaupun ayah begitu garang,aku sayang ayah. Pernah satu hari,aku kena kurung dalam tandas.disebabkan bergaduh dengan adik-beradik…

Ada jugak ayah aku tak bagi rumah sebab tak pergi mengaji.Kalau dah pergi mengaji,baru balik rumah.. Begitu tegasnya ayah aku..Begitulah seorang ayah mendidik anaknya supaya bila dewasa kelak kita akan menjadi insan yang berguna..


Sebenarnya,aku sangat takut dengan ayah. Kalau buat silap sikit, fuh! Susah-susah..Sebab itu aku amat berhati-hati dalam tindakanku..Ayah,sering kali menasihatiku pabila exam..Ayah cakap,jangan jadi seperti dia..Cita-citanya ingin menjadi Engineer tak silap aku. Namun,apakan daya. Sekadar jawatan Sarjan sahaja ayah mampu.

Tetapi ia tidak mematahkan semangat ayah untuk terus mencari nafkah untuk keluarga. Ayah nak..aku jadi lebih hebat dari dia..Pakai kereta Mercedes..Boleh menyara diorang kelak.. InsyaAllah..aku akan berusaha..

Ayah.besarnya pengorbanan dia..Kerja siang dan malam. Keluar bagi..dekat nak malam baru balik. Kadang-kadang pabila balik,kena pergi pulak.. Kini,ayahku sudah nak pencen..Dah hamper 21 tahun ayah berkhidmat di dalam angkatan tentera darat..2012 mungkin dia kan bersara dan kini dalam proses persaraan.


Sebenarnya aku tak pernah ucap Selamat Hari Bapa kat ayah..aku malu..segan..Hurm..mungkin aku akan ucapkan kelak….

Memang banyak peristiwa aku dengan ayah…Aku pernah lari dari rumah sebab merajuk..kah..kah.. Ceteknya pemikiran aku..
Ayah..memang tabah..adikku selalu menangis dan banyak kerenahnya..tetapi ayah aku sabar..ayah pujuk adik.. Huhu..Kalau aku..tak layan laa..hehe.. Tabah kan seorang ayah??

Sesungguhnya,pengorbanan ayah itu begitu besar…Cuma kita je yang tak sedar..Jangan melawan ayah lagi..Jangan tengking ayah..Ayah juga seorang insane…Saya sayang ayah….(air mata mengalir…) terima kasih…
Pernah tengok ayah korang menangis tak?? Aku pernah...sedih..Jadilah anak yang terbaik.. Ramai yang tak hormat ayah sekarang..Aku pun dalam usaha memperbaiki hubungan dengan Ayah..Ayah la yang terbaik..ibu menjadi pendorong... Hati ayah kena jaga..Jangan ego..Aku tahu dah perangai remaja sebab aku pun remaja.. :) PEACE!
************************************************************************



Aku buat sempena kontest father figure nie..Kongsikan kisah korang dengan menyertai kontest ini... Untuk maklumat lanjut. Korang boleh pergi ke sini..

3 comments:

Sidratul Muntaha berkata...

salam dik..dah review tpi satu jer miss.tak ltk dlm bloglist adik.
akak doublecheck esok.

alinalan berkata...

huhu touching la dik. Good luck yer

alinalan berkata...

Baguih sikap adik tuh. Jgn lawan ayah lagi. Pengorbanan mereka amat besar kan. Suka baca citer adik nih. Good luck!!

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??