Selamat Datang Amir Izzat Ke Rumah!

''Selamat datang ke rumah,Amir Izzat!'' kata rumahku... Waah!!! Rumahku pandai berkata-kata..Dalam angan-angan. Lantas,aku pun masuk ke dalam rumah. Eh! Sebelum tue,baca bismillah dan bagi salam. ''Assalamualaikum...'' melangkah dengan kaki kanan...

Kenapa kita digalakkan memberi salam ketika memasuki rumah? Sebab nak mengelakkan dari diri dari syaitan nie.. Aku pernah baca hadis Nabi pasal nie..tapi tak ingat langsung..Seingat aku..Kalau nak masuk rumah..kena bagi salam kalau tak syaitan akan menghasut atau something bad will happen. So,to prevent bad things happens.. We should bagi salam dulu..Understood??

Eh! Bersepah la pulak rumah aku nie..Cop! Rumah mak aku daa..hehe..Biasa lah kan..rumah lama kena tinggal..Padahal 3 minggu je..Hikhik....

Amir: Letih giler....

0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??