Kisah Seorang Sahabat:"Kantoi Sukakan Awek"

Pada suatu hari yang indah...Telah berlaku tragedi yang romantis..Bukan peristiwa tetapi tragedi yang bermaksud peristiwa. Wah! Jangan pening..Ini cerita baru nak bermula…Bermulanya perbualan aku dengan seorang kawan karib dan kisah percintaan dia...

Kisah ini menceritakan dua orang sahabat yang akrab.. Si jejaka bernama Muhammad Asyraf Muhaimin Al Daniel Amin(tipu nie). Panggil nama Sameon je ye..Sameon? Macam cerita dulu kala la pulak.. Ok! Ok! Kita panggil dia Amir lah. Nak tak? Ops! Ini bukan kisah Amir..Senang cerita panggil si Jejaka ini Asyraf… Yang seorang lagi,aku la. Amir Izzat. Tambah sorang lagi watak dalam cerita ini,awek cun melecun...Hehe..

Perlu memperkenalkan diri dulu ya? Jom kita tanya Asyraf.

Amir: Salam bro!!..nak tanya...Kau nama apa ek? Meh kita buat macam baru kenal..

Asyraf: Orait..Kira berlakon la nie..Waalaikumussalam!! Laa..nama ku Dollah..Haha..

Amir: Oh…ye ke? Sal nama kau cam nama datuk aku ek? Kau jeles ngan datuk aku ek? Ops!

Asyraf: Kepala hotak ko! Namaku Nicol(nama model iklan Rejoce).. Haha. Kau dah tau lah..

Amir: Ok! Ok!  Memandangkan ada orang yang nak kenal kau..Aku nak tanya la umur kau.. Berapa ek? (ayat skema seorang lelaki menanyakan seorang lelaki)

Asyraf: Ada orang nak kenal aku? Siapa?? Ha,aku masih muda lagi. Kalau ikut masihi,umur masih muda. Ikut hijrah tua la sikit..baru je 21 tahun. Single lagi bro! Ahaks.

Amir Oit. Orang yang nak kenal kau tue yang sedang baca kisah nie laa...

Asyraf: Ye ke? Rasa macam kita nie duk dalam drama la pulak..''Selamat berkenalan awak semua''..


Amir: Wey..toksah perasan laa..Mereka semua baca kisah aku la..Bukan kau..Haha. Eh! Aku nie kira adik kau la..Oh ya! Dengar cerita,kau minat sorang aweks.. Betul ka?


Asyraf:Uiks..Mana kau dapat tahu nie? Adoi..kantoi..kantoi..

Amir: Ha,biasalah bro! Kau terkencing masa tidur pun aku tau daa…lumrah alam..kah3.

Asyraf: Ow..kau gelakkan aku ek? Tak apa..Aku malas lah nak cerita.. Merajuk nie..

Amir: Woi! Apa barang lelaki merajuk? Ok! Aku pujuk..Gyhahahaha.. (Eh! Apsal aku gelak macam Hellioz nei?).. Kawan,cerita ar sikit.. Siapa awek tue???

Asyraf: Oraiiit..Memandangkan kau nie dah tahu rahsia aku dan aku rasa kita nie serasi laa.Aku cerita laa…Nama awek tue L*** .Nama bapak dia..aku tak tahu ar..Eh! Aku rasa kau kenal la dia..Awek yang top tue. Senang cerita..Kau baca biodata L*** nie.. Nah!!(Asyraf menunjukkan satu kertas padaku..)

Amir: Huh?? Awek nie??? Gila la kau…….

Bersambung….



3 comments:

tengkorakemas berkata...

sambung2..sambung cepat ^__^

Aisyah Fiera :3 berkata...

cm seronok je...
smbg je la..
hehe..^^

IKRAM berkata...

salam bro :D

sory lama x datang . ni tgah sebok repare template uh :D

yg comment reply ada gambar tu . x bley la :D
npe ea? asyk eror dy . dy nak code XML :S

npe sume template xda code <data:commentpostbymsg>

kalau code kat atas xda code ni pun xda <dd class=comment-footer'>

nak buat cm ne ea? :S

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??