"Kalau Abah Buat Report Polis,Kakak Nak Bunuh Diri..."


Assalamualaikum..Fuh! Terkejut Amir baca surat khabar tadi.. Merujuk tajuk diaatas..Itulah kata-kata seorang budak perempuan yang baru berumur 15 tahun. Budak perempuan nie lari dari rumah..Dengar cerita ikut kekasih yang berumur 28 tahun. 

Lepas tue,ayah dia buat la laporan polis... Sebab ayah dia buat laporan polis, dia ugut nak bunuh diri..Aduhai..
Inilah remaja zaman sekarang..Remaja perempuan..Awat duk ikut lelaki?? Kalau orang tegur,tak nak dengar..Kalau orang bagi nasihat,buah fikiran dia je betul.. Susah-susah.. Korang tahu tak kenapa entri Amir banyak duk nasihat pasal perempuan? Ha! Pasal nie lah..Duk ikut jantan.. Adik Amir semuanya perempuan..

Sebab itu Amir kisah.. Kalau lelaki,lantaklah…Keras hati..Kalau ditegur,mungkin gelanggang silat yang akan ku tuju. Kalau perempuan,tak kan nak ke gelanggang silat kot? Hati perempuan kan lembut…

Hurm..budak perempuan nie.Nak bunuh diri pulak dah... Ceteknya pemikiran..Salah siapakah?? Ibubapa? Cikgu??

7 comments:

Nasrina berkata...

hishh..parah btul... nie la budak2 remaja zmn skrg...

Hariz berkata...

Mengapa Ini Berlaku?
Ya Allah~

Muhammad Safie berkata...

macam2 kes...lagi pentingkan pakwe dari keluarga..

misyamissyou berkata...

pelik2 budak2 skrg nihh.. hmm

tengkorakemas berkata...

salam bro, samela kite adik sume pompuan..

sebagai abg ni kenala pantau dgn bhemah, kdg tegur majuk lak

misyamissyou berkata...

peli2 budak2 skrg nihh..hmm

cikgu isza berkata...

takyah kata bubuh diri.. ikut laki tu pun dah bunuh diri secara senyap sebenarnya..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??