10 Kes Lelaki Tak Layak Jadi Suami Part I

Assalamualaikum sedara-sedara sekalian. Lama sungguh kita tak bertemu..Memang lama..kan? Wajah pun belum kenal lagi. hehe.. Entri nie khas untuk insan yang bergelar lelaki. Kalau pondan aka bapuk tue,tak yah la kot.. 
 
 
Maklumat nie Amir amik dari seorang kawan..entah la siapa penulisnya. Tidak kira la siapa..janji kita(lelaki) jadikan ia renungan.. Banyak lagi tau.. Amir sertakan sedikit demi sedikit... Jom renung!!

1. Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia tidak boleh bimbing saya soal agama

2. Malam pertama saya berendam airmata kerana suami melarikan diri selepas akad nikah. Dia bergaduh dengan ibubapa saya kerana soal wang hantaran dan mas kahwin. Malam itu, dia keluar kononnya nak pergi beli rokok, tetapi sampai subuh tak pulang. Kami bercerai 3 bulan kemudian.

3. Selepas 3 bulan nikah baru saya berpeluang ikut suami yang bertugas di  Sabah. Saya hairan tengok rumahnya nampak kemas dan berhias cantik.Apabila saya gelidah satu almari di bilik tetamu, penuh baju perempuan.Puas ditanya baru dia mengaku selama ini dia duduk serumah dengan kekasihnya. Saya lari balik Semenanjung. Dia tidak pujuk. Lepas pantang saya terima surat cerai. Dia tidak pernah tahu macam mana rupa anaknya.

4. Beli cincin pertunangan duit saya, belanja hantaran pun duit saya.Sekarang duit ansuran rumah, kereta, susu anak, belanja dapur semua  di bahu saya. Dia cuma beri "
benih" sahaja.

5. Suami mahu anak ramai dan tidak benarkan saya makan pil. Tetapi, belum pernah sekali pun dia mahu bangun malam buat susu anak/tukar lampin. Kalau alasan penat di pejabat, saya pun bekerja juga.

6. Bapa tak pernah mengajar saya sembahyang dan puasa. Suami pun sama juga. Terpulanglah kepada saya nak dalami ilmu agama sendiri.

7. Ramai menuduh saya jahat apabila bercerai dahulu. Bekas suami memang nampak warak, tetapi siapa pun tidak tahu saya merana kerana suami mahu  seks tiap2 malam dan suka liwat saya.

9. Suami tetap '
mahu' walaupun ketika saya datang bulan. Jika tidak dituruti dia mengancam mahu cari perempuan lain.

10. Saya dipukul suami ketika mengandung anak kedua dahulu kerana saya tidak mahu beri dia duit yang saya kumpul untuk belanja bersalin. Dia penganggur dan gila main muzik sahaja. Duit tu dia nak beli gitar.

p/s:
Aduhai..macam-macam lah. Ha! Anda tergolong yang mana satu? Harap-harap tak lah kan..nie baru sikit je..Kesian isteri mereka..ish.ish..

2 comments:

cik panadol berkata...

mmg tak layak langsung jd suami kalo dapat laki cmni...
hish mintak dijauhkan dr umat seumpama ini...kne beringat la lepas ni....

p/s: gud info bro, reminder untuk kaum wanita gak...=)

Amir Izzat berkata...

a'a..betul3..kena hati2..

erm..ok2.. thank you komen..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??