10 Kes Lelaki Tak Layak Jadi Suami Part II

Sambungan lelaki tak layak jadi suami...kes aduan beberapa isteri...hurm..

 

11. Bekas suami saya dahulu memang kacak, kaya dan berkedudukan. Namun, saya lebih rela bercerai kerana dia ketagih hubungan seks sesama jenis.

12. Saya rasa benar-benar terhina kerana suami mengabaikan keluarga apabila asyik bercinta dengan "maknyah".

13. Hancur hati saya apabila terserempak suami memakai coli dan seluar dalam saya. Rupa2nya dahulu dia "maknyah" dan berkahwin dengan saya kerana menuruti kehendak emaknya.

14. Suami tidak pernah azan atau qamatkan kedua-dua anak kami sebaik sahaja dilahirkan dahulu.

15. Suami tidak mengaku anak lelaki bongsu zuriatnya, walaupun muka sianak 99.9% muka dia. Semua kerana suami cemburu sangat pada bos saya. Biarlah dia terus menfitnah saya kalau itu memberi kepuasan kepadanya.

16. Saya dah tak larat menasihati suami supaya sembahyang. Bulan puasa dia suruh saya masak macam biasa. Anak2 keliru melihat gelagat bapa mereka. Saya didik lain, si bapa tunjuk "contoh" lain.

17. Apabila marah, suami suka mengungkit setiap sen yang dibelanja untuk saya, sampaikan tambang haji saya ke Makkah yang dia bayarkan 3 tahun dahulu masih terus diungkit setiapkali bergaduh.

18. Suami tetap mahu saya masak macam biasa, hubungan seks 2-3 x seminggu
dan rumah tidak boleh bersepah... walaupun saya sedang sarat mengandung.

19. Setiap kali mengandung, pandai2lah saya berjimat cermat untuk belanja bersalin. Apabila dah sampai waktu nak beranak, kemas kain baju sendiri,tahan teksi, pergi hospital sendiri. Jika nasib baik, suami jemput, kalau tidak pandai2lah saya balik rumah dengan anak.

20. Memang saya bengkak kerana suami sanggup memaki hamun saya depan anak  kerana tidak memandu berhati2 sehingga kemalangan dan merosakkan kereta kesayangannya.

p/s:
pelik kan dengan lelaki sebegini?

16 comments:

Fifi Rahmat berkata...

no 13 dan no 19, unbelievable la. isk!~ dasat!

SonnyKazu berkata...

Haha! No. 11 GAY! :D

Tcr Ain berkata...

Tak patut...! Baik tak dak laki kalau gitu

Amir Izzat berkata...

@Fifi Rahmat:
haha..kena percaya..ada jugak bah.. biasa ar tue..kan? :)

@Tc Ain:
mmg tak patut..tp realiti..adoi..malang sungguh.. :D

@SonnyKazu:
Haha... adoi2.. xD

jfook berkata...

11 is crazy..LOL

jfook berkata...

11 is crazy..LOL

hellioz berkata...

dunia~
gyahahahahaah~

macam2 orang ade beb
pandai pilih syox r...
gyahahahaahh~

AyuE berkata...

mcm ni punya laki-laki pon ada ka??????????????????????????


susah betol nak cari lelaki yang sejati dan soleh sekarang ni kan...

Amir Izzat berkata...

jfook:
haha...betul3...

hellioz:
kah3..kena pandai pilih ar nie...kah3.

ayue:
adaaa..alah..tak susah pun...ramai lg la yg soleh..mcm amir...sejati gak tau..hehe

Kiddo berkata...

Salam

Hmnn, sebenarnya, aku pun tak sangka ada lelaki macam tu, tetapi ianya tidak mustahil berlaku. Dan aku yakin memang ada berlaku perkasa sedemikian dalam masyarakat, tetapi tidaklah semua kan, lebih2 lagi sampai memakai pakaian dalam tu. Kalau aku jumpa lelaki mcm tu, tak tahu la apa jadi.

Walau bagaimanapun, bukan hanya ada segelintir lelaki yang tidak layak menjadi suami, wanita juga begitu.

Dan jika anda katakan sekarang ni sukar untuk mencari lelaki yang soleh, wanita juga begitu, apa kurangnya.

Apa yang penting, jangan amalkan sikap "sexist" dalam membincangkan hal seperti ini.

kaizen shinobi berkata...

memang pelik...

aq x mau termasuk dalam golongan2 diatas... T.T

Amir Izzat berkata...

@kiddo:
w'salam..

wah! panjang lebar ayat kiddo.bagus..pendapat yg bernas. hurm.. yg maknyah jadi lelaki balik itu laa..mungkin... zaman dah berubah..dunia dah maju.nak wat cam ne..huhu..oh ya! apa ''sexist'' tue? hurm...

Kaizen Shinobi:
a'a.. alaa..ko xtermasuk punyer..kan? :)

~Ann~ berkata...

bhahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

hohoho...

doa2 kan la antara kita takda yg tergolong camnnie.......huu

amin,,

nor harmira binti omar berkata...

ish3...sgt2 bagus nyew suami camnie..xlyk lansung..npe mase kecik xnk mti..bertobatlah..mntak maaf kt bini tuh..ish3..dsyat3

sham berkata...

Itu bukan lelaki nama nya,nyah agaknya.Cari aje laki lain yg mithali....

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??