Terdapat 4 Jenis Rogol

Assalamualaikum para pembaca sekalian.

Pada pagi yang mulia ini,Amir ingin berkongsi sedikit dengan anda semua tentang rogol ini. Rogol? Perlukah aku membicarakan hal ini? Ya! Perlu..Kerana ia pengetahuan umum. Semua orang harus mengetahuinya. Untuk kebaikan pada masa akan datang juga. Sekurang-kurangnya kita tahu sesuatu yang orang lain tidak tahu dan kita sentiasa berjaga-jaga.

Perogol zaman sekarang nie macam-macam ada..Ayah pun boleh rogol anak. MasyaAllah.. Risau jugak akan hal yang berlaku ini. Orang yang kita percaya menjadi orang yang membahayakan kita. Sebenarnya,terdapat 4 jenis rogol. Mengikut apa yang Amir tahu. 

Rogol Domestik:
Rogol yang dilakukan oleh pasangan atau saudara yang terdekat dengan mereka yang kebiasaannya berlaku di rumah.
Tengok...rogol domestik ini berlaku di kalangan ahli keluarga. Sejak kebelakangan ini,kita sering mendengar berita,bapak rogol anak..Abang rogol adik.. Aduhai..Nafsu oh nafsu. Jadi,berhati hati lah dengan saudara mara anda. Susah nak percaya dengan manusia zaman sekarang..Semuanya mengikut hawa nafsu.

Rogol Temujanji:
Rogol yang dilakukan oleh individu yang anda bertemu dengannya
Rogol macam nie berlaku ketika berjumpa dengan orang yang baru dikenali. Contohnya,anda berkenalan dengan seseorang melalui laman sosial atau internet. Yang nie bahaya..kita tak tahu yang dia nie baik atau tidak. 

Kadang-kadang mangsa mudah terpedaya dengan janji manis dan kata romantis. Ada baca Berita Harian semalam tak? Seorang gadis sanguup menjual tubuhnya untuk mendapatkan tiket kapa terbang ke Arab Saudi..untuk bertemu dengan teman lelaki yang dikenali melalui internet. Beringatlah..

Rogol Kenalan:
Rogol yang dilakukan oleh rakan atau kenalan (tetapi bukannya seseorang yang anda membuat temu janji dengannya)
Kawan..memang setia kan? Tapi buat apa berkawan dengan kawan sebegini? Banyak sudah kes macam nie berlaku..Mula-mula ajak ke rumah...lepas tue letak pil khayal,mabuk. Bangun pagi esok,sah! Kena rogol. Sebab tue kita kena berhati-hati memilih kawan. Jangan pula baru sehari dua kenal terus ke rumahnya. Orang zaman sekarang banyak tipu muslihat..godaan syaitan..

Rogol Orang Asing:
Rogol yang dilakukan oleh orang asing dalam tindakan kejam rambang
Kes kena rogol orang yang tak dikenali jugak banyak berlaku.. Berjalan-jalan sorang-sorang. Lepas tue,kena culik..rogol... Oleh itu,kalau nak keluar mana-mana mestilah berteman supaya selamat sikit. Perogol asing nie kadang-kadang tak berperikemanusian langsung! Lepas rogol,dibunuhnya pula..MasyaAllah...

Semalam..Amir terlihat surat khabar Berita Harian.. ''Isteri dirogol depan suami''. Ada baca tak..? Hish! Rasa geram pun ada.. Kesnya begini,perompak nie datang merompak tapi hasilnya tidak memuaskan..lantas dia merogol Isteri tuan rumah..epan-depan... Astagfirlahalazim..Moga-moga ia tak berlaku ke atas diri kita.

Jadi,beringatlah wahai temanku.Jagalah diri elok-elok. Jangan biarkan diri anda dirogol dan merogol. Faham? Hehe... Rogol memang best kan? (tak pernah buat). Tapi dosa merogol tue..tanggunglah sendiri..semoga anda sentiasa beringat dan mengambil serius hal nie.. 

p/s:Anak kena rogol..bapak tak kasi buat laporan..Apa ke ngoks bapak nie? Aduhai....

4 comments:

ardinihumaira berkata...

Nauzubillah.. mintak simpang.. huhu... seorang yang bergelar perogol tu adalah insan yang tak berperikemanusiaan... ngeri oo

Hai.. Jemput Ke Blog Dni ;)

Hazzy Ishak berkata...

itulah jadinya bila manusia bertuankan NAFSU
alahai, kami kaum wanita paling takut sekali

With Love,
HazzySuperb

Tfaaaaaa berkata...

yang rogol depan suami tu indon kan?jahat betul

mizzura berkata...

nauzubillah ..dijauhkan semua wanita dari 4 jenis mahu apa jenis rogol sekali pun...kaum lelaki sila berdoa juga.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??