Jakim Buat Kerja Ke Sampai Bebola Ikan Dicampur Babi?

Selalunya..pagi-pagi lagi aku mengakses intenet untuk mendapatkan berita terkini di akhbar online. Tidak kira lah  Berita Harian ke..Harian Metro ke..Kosmo ke..Utusan Malaysia ke…Aku baca semua tetapi aku suka baca kat Harian Metro dan Berita Harian. Dua akhbar lain tue,jarang-jarang. Kalau tak dapat mengakses intenet..aku keluar pi beli surat khabar lah. Tapi mahal kat Kuching. RM2 satu. Mahal kan? Boleh la kot…

Baik..terkejut aku tadi membaca tajuk tue tadi... Pasal Bebola Ikan Babi. Hish.. Aku takut la..Kalau termakan bebola ikan nie..macam mana? Tak ke haram..masuk dalam tubuh badan..Aduh..tak berkat..Berserah kepada Allah saja lah.. Bukan hendak salah kan Jakim..tapi kalau dah termakan nie..susah la..Penguatkuasa juga harus memainkan peranan.. Tak kan la rakyat pulak nak pi check benda nie…

Nasib baik ada orang lapor..Kalau tak? Kalau tak..bebola tue kita terus makan laa..Memang kita tak boleh kawal semua tindakan manusia nie..Entah laa..Mungkin aku tidak berada dalam situasi penguatkuasa Jakim...Maaf.Hurm….

0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??