Dosa Mencemuh Orang Sebab Tak Nak Solat Pun Kita Dah Tak Dapat Tanggung Kelak


Alamak Beb....Aku baru bangn tido laa..Adoii..Tertido sampai ke petang..Nasib baik tak terlepas Asar..Kalau terlepas Asar..Mahu ke tanggung dosa? Hish....Ha. Bercakap berkenaan dosa nie...Pagi tadi,aku dengar ceramah Ustaz Hasaan..Selalu gak aku dengar..Tazkirah pagi laa..Antara ingat tak ingat..dengar dalam keadaan mamai..ngantuk...hehe..

Macam nie..Ustaz kata...Dosa orang yang mencemuh orang sebab kita tak nak solat pun kita dah tak dapat tanggung..Kejap! Betul ke tajuk aku nie? Korang faham tak? Gini,kalau mak kita suruh pi semayang..Pastu kita jawap , ''Tahulah orang...orang dah besar!!! kejap lagi orang semayang lah!'' Haa...kira-kira macam tue laa...

Belum lagi tambah dosa melawan mak..Ha tue...tinggikan suara...derhaka..Kalau duduk di asrama ke...duk rumah sewa... Kawan suruh semayang tapi kita herdik kawan..MasyaAllah..berat dosa tue... Memang berat..Ditambah lagi dengan dosa-dosa lain..Tak dapat la aku bayangkan..

Faham tak apa yang hendak aku sampaikan? Kalau faham baguslah..Kalau tak paham,susahlah sebab aku nie tak pandai sangat bercerita atau menyampaikan sesuatu..Harap-harap korang faham lah ye. Moga-moga kita tak termasuk dalam golongan orang yang macam tue..kan?

Kalau ada,cepat-cepat lah meminta ampun dari Allah..kerana Allah itu Maha Pengampun.. Tahukah korang..Allah suka orang yang memohon ampun dengan-Nya.. dan Allah amat sayang pada pemuda yang selalu memohon ampun... InsyaAllah..Semoga dosa yang kita lakukan itu diampunkan oleh Allah swt.

p/s:Maaf..ayat Amir tunggang langgang...Baru bangun tidur.. Terasa pulak nak bagi peringatan..

3 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

tu la kan..andai cakap "ah" pada mak kite pon kite dah dapat dosa...ni pulak melawan bile die soh kite solat...aduyai..

masturah idrus berkata...

terima kasih atas info tersebut yee

mak_ngoh_selamoh berkata...

adakah bermaksud "berdosa jika mencemuh orang yg menasihatkan kita supaya solat"
---makngoh pun ngah mamai gak. tak bape faham ayat amir.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??