5 Tindakan Yang Perlu Dilakukan Terhadap Pengintip(stalkers)

Sambungan tentang Tanda-Tanda KOrang Diintip Stalker. Yang kat bawah nie pulak ialah tindakan yang korang perlu lakukan kalau kena intip. Kalau korang nie pengintip,berhati-hati jugak. Sebab orang yang korang intip mungkin buat benda nie. Hehe..Harap-harap,korang bukanlah pengintip. Tak bagus intip-intip orang nie..Wat sakit jiwa je.

Ha! Baca tindakan yang perlu dilakukan kalau korang percaya yang korang diintip. Khas untuk Mish Lolipop. Aik! Kenapa khas untuk Mish Lolipop? Adakah aku sudah jatuh cinta dengan Mish Lolipop? Haha..Tidak lah..Saja je nak Bantu dia..tapi kan. Kebanyakan orang yang diintip nie adalah perempuan dan orang yang mengintip pula adalah lelaki. Wah lelaki..mesti mengintip aweks idaman..kan? Ahaks.
  • Pelajari undang-undang berkenaan pengintipan di negeri tempat korang tinggal supaya korang faham akan hak-hak korang dan bentuk tindakan perundangan yang boleh diambil. Hurm..Kalau kat Malaysia nie..Boleh ke ambil tindakan terhadap pengintip? Boleh kot…aku dengar..Budak 14 tahun skodeng nenek kena tangkap hari tue..Boleh laa… Ahaks.
  • Kalau korang nak menentang pengintip tersebut, pastikan yang lakukannya hanya sekali. Tak boleh dua kali. Bahaya woo bermusuh dengan orang. Dan pastikan ada saksi bersama korang. Senang sikit nak backup.
  • Kalau korang nak putuskan hubungan dengan pengintip tue..Misalnya dia nie pakwe/aweks korang yang kuat jeles.Hantar orang suruh skodeng. Ada ke? Adalah penting korang beri keputusan yang muktamad(final rejection!). Elakkan berkata ‘’saya rasa kita tidak patut berjumpa buat seketika’’.
  • Kalau berlaku apa-apa..eksiden. Sama ada besar atau kecil. Hubungilah pihak polis. Biar polis tembak pengintip tue..dan buat aduan terus. Aku tahu..mungkin perkara nie agak menyusahkan tetapi berbaloi bah. Nanti tak pasal-pasal diri korang terancam.
  • Simpanlah jurnal terperinci akan semua perkara yang berlaku bermula dari ancaman yang diterima hinggalah kepada aduan yang dibuat. Simpan jugak sebarang surat, mesej telefon atau lain-lain yang ada.
Macam mana? Membantu korang ke tak? Atau korang nak lagi?? Banyak...lain kali Amir akan kongsikan..

4 comments:

Hazzy Ishak berkata...

aku pun penah kena gak
menakutkan

MISH LOLIPOP berkata...

haha..ada gak nama aku..elok-elok ko buat entry nie tetiba jer si stalker nie (sopan kot panggil macam nie) hantar emel. Ajak aku date petang nie. So aku kenakan dia..Bia dia tunggu situ.Aku tak nak gie..hehhehe

Amir Izzat berkata...

@Hazzy: Ko pernah kena ke?? Macam mana? Meh cerita ngan aku sikit..hehe..

@Mish Lolipop..hehe...saja je..nak pomote sebenarnya..aduh ..lupa letak link..hehe.. erm..hahah... belum antar emel lagi ke? Aduh..terbongar..tips untuk stalkers la pulak..kah3..dia ajak date? pergi la..nak saya temankan? hehe..hati-hati..bawak penyembur lada..kih3..

Jaerragus berkata...

Hmm... kena cuba ni...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??