Tingkatkan Trafik Dengan Penggunaan Meta Tags


Assalamualaikum dan selamat pagi.

Sebenarnya semalam lagi aku berhajat nak letakkan meta tags nie. Tetapi kekangan masa menyebabkan aku menundanya dan melakukannya pada pagi ini. Lama juga nak buat benda nie. Aku mengambil masa yang sejam untuk menyiapkannya. Ya lah kan...pening duk baca tutorial tue..Kena baca dengan teliti..baru menjadi.. Ha! Sekarang nie meta tags aku dah siap.

Tahukah korang kenapa kita perlu  letak meta tags nie? Mestilah perlu..kerana ia membantu trafik kita.. Haa...blog kita akan menjadi mesra alam dengan google. Mengikut apa yang aku tahulah. Kalau nak trafik up sikit,boleh la buat meta tags nie. Cik Dahlia pun ada cakap..Dia buat blog dia mesra dengan SEO...Seingat aku..Tahu tak apa itu SEO? Klik sini.

Ada orang cakap..Kalau nak buat meta tags nie..susah. Sebab bila dah tukar template. Kena buat lagi..Aku akui..agak menyusahkan tapi ia penting bah. Cuba lah koran buat bagi yang belum buat. Luangkan masa anda untuk blog anda..Supaya mesra SEO. Tak rugi pun buat benda nie..lagi bagus ada laa...

Sebenarnya aku malas nak copy-paste hasil kerja orang. Baik pergi tengok blog dia sendiri. Mencuri..kena kerat tangan..hehe..Untuk buat meta tags nie..Korang boleh rujuk di blog Kai2en – Meta Tags untuk Blogspot. dan Cik Dahlia-Meta Tag – SEO Optimization.Selamat mencuba..

Amir : Kerna blog..daku sanggup berkorban...Ceeewaah!

1 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??