Aku Akan Mati?? Maut Sentiasa Menghampiri..


Mati? Bersediakan aku membicarakan hal ini? Sedangkan amalku hanya sedikit..Berbicara soal Mati..aku pernah mendengar hadis dari Rasulullah yang mengatakan bahawa..Perkara yang paling dekat dengan kita adalah Mati... Mati lah yang paling dekat..

Aku takut..amalan ku sedikit...Dosa pada manusia..entah laah...Kalau ada,maafkan aku. Dosa dengan Allah...boleh diminta ampun kerana Allah itu Maha Pengampun..Allah suka pemuda yang bertaubat...tetapi aku? Aku sedar..aku kadang-kadang leka..Aku takut..Aku hidup untuk apa? Aku tahu..banyak kesilapan yang aku lakukan..hendak dibetulkan balik..sudah telambat..Bak kata pepatah..''Nasi sudah jadi bubur..'' dan ''sudah terhantuk baru nak terngadah''. Hurm...

Mungkin aku akan pergi saat ini..Mungkin sekejap lagi..Mungkin ketika tidur..Mungkin esok..yang pasti..Mati itu akan datang bila-bila masa..Bila dikenang balik akan perbuatanku..Aku kesal..Aku ingin bertaubat..tapi aku takut..setiap kali aku bertaubat..Aku mungkin akan melakukan perbuatan yang salah itu laki.. Ya Allah! Ampunilah hambamu ini....

Kalaulah aku mati..maafkan aku...Mak! Ayah! Kalau mak ngan ayah baca artikel Amir nie..Amir mohon maaf ek..Amir nak cakap depan mak,ayah tapi tak terucap..Amir takut..Maafkan segala dosa Amir... Halalkan segala makan minum Amir..tidak terniat di hati ingin melukai mak ngan ayah... Ampunilah anakmu ini...

p/s: kalau Amir pergi suatu hari nanti..korang bagitahu lah mak ngan ayah Amir ek...hurm... T.T

3 comments:

sHaiRA haIFA berkata...

ajal dan maut di tangan-Nya..
berdoa lah semoga kita meninggal dalam limpahan rahmatNya..amin..

cikgu isza berkata...

memang kita harus ingat tentang mati selalu..
kita tahu akan itu..
tapi kita juga tahu amal amalan kita belum cukup untuk itu..
namun semua ketentuan terbaik daripada Allah..

Eciz berkata...

nape ni sayam? tak mo la sedih2 cmni. nnti saya pun sedih tau. :(

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??