Dilarang Guna Broadband Kerana Lalai Kawan?

Hurm..Korang tahu tak kenapa aku tak dapat mengakses internet selama dua hari nie? Ha! Meh nak bercerita.. Gini..Pada suatu hari...ayah aku telah merampas broadband yang selalu aku guna. Broadband ibarat tempat aku bergantung sebab dengan broadband lah yang dapat menghubungkan aku dengan korang.

Aku tak boleh hidup tanpa kawan..Aku tak boleh tinggalkan kawan di alam maya yang tersangat baik hati seperti blogger macam kalian.

Namun,alasan yang diberikan ayah adalah kerana aku lalai kawan? Ayah cakap...broadband dirampas dan tak dapat digunakan langsung kerna aku lalai kawan! Aku tak paham..apa yang dimaksudkan lalai kawan? Korang tahu tak?

Hurm..jiwa aku mula memberontak..Aku tak tahan..Saban hari aku merasakan hidup aku tak berguna..Apa guna cuti kalau ia ibarat penjara? Bagus aku bersekolah...

Pernah aku merasakan..aku nak lari dari rumah...Tapi aku sedar..aku hanya bergantung pada ibubapa..Aku masih waras wey..hehe. Takkan ku lari dari rumah..Cuma jiwa yang memberontak disebabkan sebab yang tidak munasabah langsung!!!

Namun aku redha..Ibubapa buat yang terbaik untuk anak-anak walaupun tidak masuk akal..Maafkan daku ayah....Full Stop! :)

0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??