Sedang Berehat Di Kantin

Salm geng! Bertemu lagi kita ya. Sekarang nie aku sedang berada di sekolah. Pada masa ini,tepat jam 10.20 pagi. Semua murid keluar kelas. Macam-macam tempat mereka tuju..Waktu rehat kan..Ada yang ke kantin..Ke bengkel. Marayau-merayau. Bagi orang yang membaca bekal makanan sepertiku. 

Tempat khas adalah di bawah pondok berdekatan kelas dan di tepi suangi kelas yang menaglir..Tapi rupa sungai tue macam longkang namun airnya jernih. Ada banyak ikan dalam sungai kecil itu. Kalau diikutkan hati,dah lama aku turun dan tangkap ikan tue..Masak lomak cili api pun sodap gak..kan?

Sekarang nie cikgu tidak benarkan sesiapa pun berada di dalam kelas pada waktu rehat. Bilik darjah ku pula berada di atas bilik guru jadi kami tidak boleh mengingkar arahan guru. Nak kelentong ada tapi tak jadi.Hehe.. Oh ya! Selalunya mak yang bawak nasi ke sekolah. Mak pergi sekolah dengan keta aku pi sekolah dengan motor. Naik motor best lagi..

Masa rehat di sekolahku sebenarnya agak singkat. Hanya 20 minit sahaja. Kantin pulak jauh nak mampus.Betul. Kalau nak pergi kantin sekolah,amik masa 5 minit jalan. 5 minit beratur. 10 minit jalan ke kelas sambil pi tandas. 5 mnit untuk berbual..lepas tue bermula lah pembelajaran.... Huhu.. Rehat pun dah habis..Okay lah..Nak belajar nie..Korang pi buat kerja nun! Asyik depan laptop je. Buat macam aku nie..Hehe.. Salam!!

2 comments:

Azman Roslan berkata...

sekarang ni memang time sekolah rehat 20 minit je..

En iLham berkata...

pergh ni auto-post ke ape??

kagum boleh lagi post entry masa tengah rehat kat sekolah

hehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??