Kalau Buat Entri Auto Publish Dikira Kejar Trafik Ke?

Assalamualaikum para pembaca sekalian. Sudah menjelang pagi..Masa kian pantas berlalu.. Baiklah. Beberapa hari yang lepas,saya ada buat entri yang auto publish. Entri itu saya tulis apa yang saya lakukan di sekolah. Entri itu ialah


Saya terpanggil untuk menulis entri dan menjelaskan bahawa entri yang saya taip di atas bukan ditaip disekolah. Diulangi! Bukan ditaip di sekolah tetapi di rumah. Saya taip sebelum pergi sekolah. Namun,saya hairan dengan sikap blogger yang prejudis terhadap blogger lain. Ada seorang bloggger komen di blog saya, "Amir,kamu kan budak sekolah. Macam mana kamu menulis entri di sekolah? Nak kejar trafik ke?"

MasyaAllah..Ceteknya ilmu dan pengetahuan. Biarkanlah dia..Mungkin dia tidak tahu. Namun,soalan dia pada saya amat mengguris hati. Hati mana tak sedih kalau orang asyik bersangka buruk. Dunia blogging tak akan aman kalau blogger asyik bertelagah sesama sendiri. Dengki laa.. Usaha la kalau nak dapat seperti orang lain. Kita hidup mestilah berusaha.

Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum selain kaum itu mengubah diri mereka. Baiklah. Tidak guna saya menulis panjang-panjang. Cukuplah sepatah dua kata untuk menjelaskan perkara ini bahawa entri berkenaan saya taip terlebih dahulu di rumah dan buat auto publish. Saya sebenarnya ingin bercerita apa yang saya lakukan di sekolah. Kalau yang tidak mahu tahu,tidak apa lah. Button close sedia menanti anda.

Sedih dengan sikap orang Melayu.....

19 comments:

A-Y-I-E berkata...

uik.. ko budak sekolah ke... huhuhuh

kejar traffik? oh aku tak tahu la nak komen mcm ner.. sebab aku pun selalu buat mcm tu. lagipun aku ni masih belajar lagi.. bukanlah blogger sepenuh masa

nuriz berkata...

Amir, kamu budak sekolah ke, kenapa entri kamu tak mcm budak sekolah hehehe..tu satu pujian sebnrnya hehe..
Org cetek ilmu cm tu le mencari kesalahan org tapi tak lihat dr sendiri..

Umie Nadhirah berkata...

Kenak la orang ya x tauk blogspot tk ada auto-publish..
Sian ngan orang ya Mir...

Sharinginfoz berkata...

tak salah buat auto publish... memang saya selalu buat, untuk seminggu or kalau tak beberapa hari. yalah idea ada tulis le... kita bukannya suratkhabar kena tulis bila ada berita

Reply from P1w1max

wanita mustanir berkata...

Salam, amir..

Patutlah, haritu hari apa ya saya lupa..

setiap beberapa jam awak update..

Tapi saya agak dah guna auto publish sbb saya pun pernah guna..

Lagipun, awak sekolah..

All the best, Amir..

suamihanyisterizuki berkata...

erkk, kalau akak buat autopublish sbb

-kak opis, xleh bukak belogsepot
-cam xde ms je nk hapdet kan
-xnak la pepgi belog tak berhapdet...

hehhee....

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

klik klik nunang anda...

1st timer blogwalking disini..


// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

Amy Syaquena berkata...

salam ziarah..singgah sini sambil follow..

bhahmz berkata...

salam~~

sian adek nie..(adek kan?)

kalo akak la..ok je auto publish..bkn nk keja traffic..sesaje nk kac mase post tu ditulis same..baru nmpk power..hehehe ^^
sesape yg komen mcm 2..mgkin die nk main2 kot..look on the bright side - at least die rjin komen, jd peminat setia..;)

kaizen shinobi berkata...

siapakah itu? wades... kejar trafik? cetek nya pemikiran....

sigh~ mcm tuh pun ade? hahaha aq banyak je auto publish... kang kadang xde internet, x hapdate kang ketar2 je tangan nak hapdate.. macam parkinson je... haha

@ien_R@z berkata...

alahai.. jgn cepat terusik dgn kata2 org tuh..
jadikan sebagai pembakar semangat..cewah!
eh2.. ada kaitan tak ek? hehe

papepon.. jgn terlalu taksub dgn blog ya.. study 1st! hehe

p/s : hampir2 ingt kamu post entry ms kt sekolah..
bru nk report kt guru disiplin kata kamo ponteng.. hahaha =P

Amir Izzat berkata...

@A-Y-I-E.. a'a..aku dak sekolah..hehe..

hurm..itulaa..kalau update setiap jam..orang duk sangka kita kejar trafik..huhu..entah la belalang...

Amir Izzat berkata...

@nurizyup..xmacam budak sekolah? Alaa..entri sempoi-sempoi je.. ha,terima kasih puji..

hurm..itu la..muhasabah diri..kan?

Amir Izzat berkata...

@Umie Nadhirahyalah tek... benda nok simple pun xtauk..huhu..

kesian ka? hehe

Amir Izzat berkata...

@Sharinginfozhaa..betul2..memang tak salah..auto publish sebab nak kemaskini blog..kan? kan? hehe

Amir Izzat berkata...

@wanita mustanirw'salam..

haa..saya guna auto publish..saja je nak kongsi benda yg dibuat di sekolah..hehe

terima kasih ya.. :)

Amir Izzat berkata...

@suamihanyisterizukihaa..samalah ...auto publish pabila brodband kena rampas..dah sedia awal-awal..hehe

Amir Izzat berkata...

@Amy Syaquenaw'salam... ha,terima kasih ya Amy.. :)

Amir Izzat berkata...

@bhahmzw'salam kak..hehe..adik la nie..

hurm.. betul2.. mm..tp terasa jugak la dengan komen dia..papepun,terima kasih...
huhu

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??