Dah Hari Jumaat? Cepatnya masa berlalu..

Assalamualaikum..
Wah! Tidak ku sangka hari nie dah hari Jumaat. Sekejap saja masa berlalu. Masih ku ingat minggu lepas ceramah di Masjid tapi kini tiba pula lah hari Jumaat yang lain. Apa ek yang aku buat dalam masa seminggu ini? Adakah banyak benda yang berfaedah yang aku lakukan? Adakah aku tidak mensia-siakan masa yang ada? Hurm..tapi ku rasa ada masa yang terbuang. Entah di mana silapku,tidak pandai mengurus masa.

Masih ku ingat nyanyian kumpulan Raihan,demi masa. Demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian.Dalam sedar atau tidak. Kita terus melayari bahtera hidup tanpa kita sedari banyak benda yang sudah berlaku dalam hidup kita. Andai tahun lepas kita kehilangan seseorang tetapo rasa kehilangan itu masih terasa hingga kini walaupun ia sudah berlalu.

Aku rasa diri ini masih rugi..Aku kena betulkan balik hidup aku. Aku kena atur balik masaku agar tidak terbuang begitu sahaja. Kalau tidak,aku akan terus hanyut..Hanyut dalam hidup ini ...

2 comments:

ardinihumaira berkata...

^__^ Assalamua'laikum....

selamat pagi...

demi masa!

r-mean berkata...

membaca blog xmembazir..hehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??