Aku Demam Apabila Nikmat Sihat Tubuh Badan Ditarik Allah

Hurm...Mengapa terasa begitu lemah sekali badan ini? Kepala terasa berat..Mata pula bagaikan menanti untuk ditutup..Mengantuk agaknya..Hidungku pula selalu berair..Mungkin aku terkena selsema. Jangan terkena selsema HiNi sudahlah.. Eh! HiNi ke H1N1? Ah! Apa apa aje!

Awat kepala aku rasa bingung nie? Terasa sakit yang teramat sangat.. Mataku begitu berat sekali untuk dibuka. Kalau ambil spanar barulah boleh buka mata luas-luas..Hurm..letih..Mungkin aku demam...Bila difikirkan balik,jarang untukku terkena demam.. Tapi kini..sudah kena daa..Mungkin ini dugaan Allah untuk menguji hambanya..

''Ya Allah..Aku memohon kepadamu..Sembuhkanlah dan sihatkanlah tubuh badanku..Agar aku dapat melaksanakan ibadahku dengan sempurna..'' Sungguh besar nikmat yang Allah beri kepada kita.. Tubuh badan yang sihat dan minda yang cerdas. Tetapi apabila sakit. Tubuh badan menjadi lesu..Minda pun tidak terdaya untuk berfikiran cergas... Mungkin nikmat itu ditarik sikit-sikit... 

Alhamdulillah...Aku bersyukur di atas nikmat yang Allah berikan.. Semoga sakit yang ku alami sekarang disembuhkan Allah..Sesungguhnya Allah Maha Penyayang. Nikmat yang Allah berikan itu besar nilainya..Yang penting kita bersyukur,kan?

*****************************************************

Jam sudah menunjukkan pukul 6.45 petang. Hajat di hati nak keluar jalan-jalan ambil angin rehatkan minda..Menghirup udara segar.. Eh! Kat bandar udara mana ada segar...Tercemar dengan asap kereta adalah. Huhu. Kalau aku tinggal dikampung seperti dahulu,jauh perbezaan suasana di bandar. Di kampung lagi tenang..aman dan damai. Kalau demam pun rasa tak demam sebab udara segar..

Tapi nak buat macam mana..Dunia semakin maju..  Pada masa sekarang pun,terasa begitu panas hidup di bumi ini. Belum lagi rasa kepanasan di neraka...Hurm..Amir..Amir..Sedarlah diri kau sikit! Bumi nie dah tua... Dah tak larat nak menanggung dosa manusia... Kalau hari Jumaat nie kiamat,sempat ke kau nak bertaubat?

MasyaAllah..tanpaku sedari...Bumi yang aku duduki sudah tua...Sekarang nie pun tengah tunggu tanda kiamat yang besar. Tanda kiamat yang kecil dah berlaku....


*****************************************************

"Tanda kiamat yang kecil? Apa dia ek? Amir..kau tahu tak?" Aku rasa laa.Aku tahu.. 

Zina berleluasa...Baitulmaqdis ditawan..Perempuan semakin ramai..Buang bayi..Maksiat.. Dan macam-macam laah.Huhu... Tanda kiamat kecil dah ada... Nak tunggu tanda besar nie..Bila la agaknya? Wallahualam..

Namun..Apabila aku muhasabah diri. Aku sedar banyak lagi benda yang aku belum siapakan untuk bekalan untuk esok hari. Tak tahu lah bekalan yang ada ini cukup ke tidak.. Hurm..rasanya tak cukup...

Ya Allah..Permudahkanlah urusanku....Amin.. Solat pun kadang-kadang tertinggal juga.. Pasal aurat lelaki dan perempuan..Kadang-kadang ada jugak bersentuhan dengan perempuan bukan muhrim.. Tak hormat ibubapa? Ada jugak sikit apabila memberontak..Hurm..Aku kena ubah diri aku! Aku kena berusaha untuk berubah! Aku tak boleh hidup macam ini..Amir oh Amir..

"Allah jadikan kau Amir supaya beribadat kepada-Nya. Roh kita sudah berjanji dengan Allah,Amir... "

InyaAllah aku akan berusaha untuk menjadi lebih baik sebelum Matahari terbit di Barat...

Tetapi..ada juga manusia yang masih lalai..tidak sedar... Sesungguhnya manusia dalam kerugian...Semoga anda sihat selalu dan tidak demam macam Amir sekarang.. Assalamualaikum!!! (wajib jawap!! Hehe)

8 comments:

Umie Nadhirah berkata...

get well soon amir :)

nabilah abd rahman berkata...

hmmm..semoga cepat sembuh..saya setuju part duduk kg lagi bes sebab udara segar..dan kat kg pun kurg pencemaran...:)

AiN Z berkata...

harap saya xdemam, sbb ksn ni tmpt pmbiakn nymuk aedes..

AiZ berkata...

waalaikummusalam.. hah.. wajib senyum.. ^__^
bagus betul amir.. kesedaran yang amir dapat ni juga tandanya allah sayang amir.. kesakitan ini juga tandanya allah nk amir sedar..

jika amir hadapi apa2 masalah pun, itu tandanya allah yg bagi ujian tu.. dan mesti ade hikmah..

sekrg amir demam.. amir sedar.. terpulang pada amir adakah amir masih akan sedar walaupun dah sihat.. ^_^




Aiz latest entry
Aiz suka anonymous macam ni
Blogger sekarang masak tak sedap tapi paksa orang makan?
Blogger jenis apakah kamu? PENIPU?



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Amir Izzat berkata...

@Umie Nadhirahhuhu..masih sakit nie..hurm...tq

Amir Izzat berkata...

@nabilah abd rahmanterima kasih..hurm..a'a..kpg lebih bgs.. :)

Amir Izzat berkata...

@AiN Zhaa.hati2 la..Amir demam sebab letih kot..huhu

Amir Izzat berkata...

@AiZ..hurm..betul tue..redha atas apa yg berlaku...tapi masih sakit nie... kena gi klinik jugak gayanya..huhu..

terima kasih ye.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??