Perempuan Dan Lelaki Sama Sahaja!

Dalam kelas. Fuh! Memang bising. Nak belajar pun susah. Aku tengok cikgu pun kesian apabila melayan kerenah pelajar yang agak kebudak budakan waalaupun umur sudah mencecah 16 tahun. Aku hairan. Kenapa la diorang jadi begitu? Tidakkah mereka cuba untuk menjadi matang?

Yang aku paling pelik serta hairan. Perempuan pun sama naik dengan lelaki. Dulu,kita dengar yang perempuan amatlah bersopan santun di dalam kelas. Ya lah kan,perempuan. Budi pekertinya..akhlaknya..sifatnya yang lemah lembut sudah tentu perangainya tidak seperti lelaki. Namun apa yang aku lihat. Buat sakit mata je. Perempuan sama perangai dengan lelaki.

Manakan tidaknya,gamak sekali bunyi didalam kelas. Yang juaranya adalah perempuan. Dulu lelaki,kini perempuan. Adakah arus pemodenan yang mengubah tingkah laku pelajar sehingga ingin menandingi lelaki dalam setiap aspek? Terpekik melolong dalam kelas.. Bercakap kuat.. Hish! Panas telinga den.. 

Aku tak tahu dah nak cakap apa lagi..Perempuan dan lelaki sama sahaja! Dah tak ada beza. Dulu ku rasakan perempuan lebih istimewa sedikit. Tidak nakal tapi kini? Anda mampu menilainya...w'salaam.

7 comments:

ardinihumaira berkata...

hm... tah la budak2 zaman skang.. dni lama dah tak sekolah hehe

NiZaM Limited berkata...

zaman dah berubah..camni la kesan sosial kpd negara. pmpuan pon nak gak cakap kasar2, caci-maki, carut2 sume..kesopanan dan kesusilaan dah takde..same je laki pompuan pon..erkk..

~Ann~ berkata...

aaaaaaaaaaa sudah la amir. nak sindir aku ler tu. mihahahaaa

Amir Izzat berkata...

@ardinihumairahaha... mm..tak tahu lah nak cakap apa lagi...kalau kak dni bersekolah sekarang..mesti tau punye..kan? hehe

Amir Izzat berkata...

@NiZaM Limitedhurm..itula...nak cakap arus pemodenan...entah.. konklusinya..sama je semua..kan?

tapi ada betul kata en Nizam... huhu..

Amir Izzat berkata...

@~Ann~hehe..mana ada..ini kisah betul woo..kenapa? terkena batang idung sendirik ek? hehee

Dark Half berkata...

zaman skrang masing² nak equal..
rasanya masih ramai perempuan yg maintain sopan ayu tapi cam agak 'rare' arr..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??