"Saya Manyak Benci Sama Itu Melayu Maa.." Borak Budak Melayu Dengan Budak Cina

Hurm..Meh nak kongsi cerita sikit. Mata pun tak mengantuk lagi sebab nak kemas buku. Jadi,meh aku bagitahu kisah benar yang terjadi di sekolah ku ini.

********************

"Ha,lu mau satu rahsia tak?" tanya budak Melayu kepada budak Cina

"Penting ka? tanya budak CIna agak hairan. Aku yang berada di sebelah mereka sudah terasa ingin tahu. Perbualan mereka bukannya perlahan tetapi sengaja..

'Saya mahu kasi tau sama lu aa.. Saya manyak benci sama itu Melayu. Melayu manyak yang bermegah oo..Berlagak..'' luah budak Melayu itu. Perasaanku ketika itu agak marah sedikit. Kalau ikut darah yang panas..Dah lama aku belasah..tapi buat relaks je.

Sambung budak Melayu lagi..

"Tapi saya tidak benci sama itu Islam..saya cuma benci sama Melayu saja.." budak Cina pun mendengar tanpa berkata apa-apa.

********************
Kejadian ini berlalu semasa perhimpuan. Dari gaya budak Melayu tue bercakap. Huh! Sombong dan berlagak! Saya lihat budak Cina tue tak berminat pun nak dengar tapi budak Melayu nie.. Entah laa..Hendak membangkitkan rasa marah ke apa..Entah la.. Saya tidak tahu apa motif budak Melayu tue.
Kalau korang lah,pabila dengar budak Melayu cakap macam nie..Apa yang korang akan buat ek? Nasib baik den dapat tahan kemarahan ini. Tak marah tapi geram. Kalau nak cakap pun,jangan lah kuat-kuat,kan? Ini tidak,cakap bukan main kuat lagi..Itu sengaja namanya.

Kalau budak Melayu dah benci orang Melayu.. Tak tahu lah apa yang akan terjadi kelak..Hurm..


********************
Pendapat jahatku,
Mahu sahaja aku mengheret budak lelaki Melayu itu ke belakang dewan lalu membelasahnya. "Dasar budak tak reti bersyukur!!!" herdik ku..

"Dush! Dush!' aku menumbuknya...

"Pang!" lalu menamparnya..

"Argh!!!! Jagk!" aku menerajangnya..

Selepas itu,biarkan dia tersungku jatuh ke bumi dan aku akan ketawa macam Hellioz.. Ghyahahahhaha... 

Tapi aku bukan itu laa..Hurm..susah la kalau anak Muda Melayu S macam nie...,kan?

4 comments:

A-Y-I-E berkata...

entahlah. Tapi aku rasa kadang-kadang itu benar. Sebab orang melayu ini sombong bongkak. Tu pasal la melayu sekarang ini susah bergabung.

Salah siapa??

Aku akan salahkan kerajaan. Sebab sistem politik mereka goyah sekali

nas berkata...

inilah 0rg melayu skunk,
sudh lupe pd asal usulnye..
Patuk k0 blasah jerk dye,
bia dye rase,huhu

Sharinginfoz berkata...

jangan sombong-sombong kan

Coffee with nuffies

mak_ngoh_selamoh berkata...

jadi yang kata benci melayu tu budak melayu lah yer? bukan budak cina? keliru plak bila orang tua baca cerita kanak-kanak2 di sekolah ni

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??