World Cup 2010 : Mempercayai Ramalan Paul Si Sotong Kurita Adalah Syirik.



Syirik dalam Rububiyah ertinya keyakinan dan ikrar bahwasanya sesuatu selain ALLAH mampu menciptakan, mengatur dan memelihara alam semestadan seisinya, memberikan rizki, memberikan manfaat dan bencana,memberikan hidayah, mematikan dan menghidupkan dan lainnya yang termasuk rububiyahnya ALLAH.



Syirik Asma’ wa as-Shifat yaitu menyamakan antara ALLAH dan makhlukNYA dalam masalah Asma’ wa as-Shifat seperti menyamakan sifat-sifat dzatiyah ALLAH (wajah, tangan, mendengar, melihat dsb) sama dengansifat makhlukNYA, atau memberikan sifat-sifat yang khusus bagi ALLAHuntuk makhlukNYA seperti keyakinan ada manusia yang mengetahui yang ghaib.


Syirik ULuhiyah ertinya keyakinan dan ikrar bahwa ada selain ALLAH yang dapat diibadahi (disembah ) seperti meminta pertolongan untuk keluar dari kesusahan pada kuburan para wali yang dikeramati, menyembelih sapi(berkorban) dan kepalanya ditanam dipondasi suatu gedung ketika mulai dibangun dsb

Assalamualaikum! Merujuk petikan di atas yang saya ambil dari sini. Kita dapat mengetahui yang mempercayai ramalan Paul Si Sotong Kurita ini syirik. Mungkin kita kata yang kita tak pun percaya tetapi apabila ramalan sotong ini benar. Kita pun cakap "Hebar ar sotong nie..Tak sangka ramalan dia betul.." Ha,dari ayat itu pun kita dah tahu..Dalam sedar atau tidak. Akan jatuh syirik apabila mempercayai ramalam Si Paul Sotong Kurita ini.

Bagi orang berjudi pulak.. Yang bookie tue. Mestilah mereka percaya kan? Wallahualam. Berjudi pun dah berdosa. Tambah lagi dengan dosa syirik. Oleh itu,janganlah kita mempercayai ramalan sotong ini. Apa yang keluar dari lidah,hati dan perbuatan kita juga dikira. Sama ada kita syirik atau tidak kepada Allah.

Saya bukannya Ustaz atau seorang imam namun saya mengetahui hal ini. Selepas ini,jom la kita pi buang sotong tue. Menyusahkan orang betul . Sekarang ini pun dah ramai yang duk caya dengan haiwan. Aduhai..Janganlah pulak kita orang Islam nie percaya ya. Semuanya dah sediamaklum. Sekadar memperingati.

Saya takut ada orang yang tidak percaya tetapi telah jatuh syirik kerana lidahnya. Itu urusan Allah lah. Kecuali dia bertaubat. Ada juga di kalangan orang Melayu yang sememangnya percaya ramalan Paul Si Sotong Kurita ini. Hairan! Hairan!

Oh ya! Nak baca kisah lawak pasal Paul? Jom ke blog ini.(wajib klik) Memang menarik. Tak kering gusi kalau anda membacanya. Sekadar penghibur hati. sekian. Wallahualam.
Enhanced by Zemanta

8 comments:

AnWaRnAiM berkata...

hu3..bnda ni mmg syirik..
mcm jmpa tukang tilik jgak..
x kira kta pecaya tak pecaya...
klau tengok slatnya x dterima 40 haari..
just amik contoh kat sini [klik]

anway...camne nk buat recent komen cam kat blog ko ni erk?

INDRA QIRANA berkata...

semua kerja setan, yahudi n co nak menyesatkan manusia...isk iskk...

Adha berkata...

aq dah kate dah...jemur je paul ni bagi kering..nyesatkan akidah org je keje dy...(⊙…⊙ )๏

xazryx berkata...

ala .sotong tu naseb baek je .

Amir Izzat berkata...

@AnWaRnAiMitu laa...yg orang duk caya nie..adoi..

hurm..

Amir Izzat berkata...

@INDRA QIRANAwah..relaks2.. ha,mmg ar kerja setan.kan setan nak sesatkan manusia..andai iman teguh..xakan tersesat punya..

Amir Izzat berkata...

@Adhawah..relaks bro..nanti ar kita jemur..hahah

Amir Izzat berkata...

@xazryxhaa...betul tue..nasib je.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??