Lelaki Lagi Hebat Dari Perempuan Dalam Bab Memasak Tetapi

Assalamualaikum! Fuh! Tajuk hangat tak nie brader? Kalau tak hangat kita kasi hangatkan. Hehe..Baiklah. Memasak? Kalau bercerita bab masakan. Sinonimnya dengan perempuan. Tetapi perempuan zaman sekarang ramai yang tak pandai memasak la..Macam mana nie? Kalau setakat masak air,lelaki pun boleh. Apa lagi? Meggi? Nasi Goreng? Lelaki pun boleh daa...


Ok! Ok! Tak mahu kasi hangat daa..Nanti Amir kena hentam. Lazimnya mengetahui yang Chef paling hebat kat Malaysia adalah Chef Wan. Jom ikut perbualan Amir dengan Chef Wan.

"Assalamualaikum Chef,Apa khabar sekarang? Lama dah kita tak jumpa.." memberi salam sambil menghulurkan tangan.

"Waalaikummussalam. Chef okay je.. Lama ek tak jumpa? Penah ke kita jumpa?" menjawap salam dengan reaksi yang agak terkejut sebab memang tak pernah jumpa.

"Alaa Chef. Saya jumpa Chef hari-hari dalam tv. Chef je tak pernah jumpa saya..Oh ya! Memandang saya ada blog sedang berbicara soal lelaki lebih hebat dari perempuan dalam bab memasak. Jadi,saya nak tanya. Chef nie lelaki ke perempuan?" aku bertanya soalan yang mungkin agak bangang di mata Chef Wan. Hehe..

"Eh! Of course la i lelaki.. U nie apasal tanya soalan pelik?." menjawap soalan ku dengan muka yang agak nak marah tapi tak jadi sebab lihat wajahku yang hensem lagi nampak macam budak baik.

"Hehe..Tak ada papa Chef.. Thanks ya.." balasku dengan muka nervous sedikit..

"Okeyh..No problem..
Baik! Tamat disitu.

Ha,dari perbualan dengan Chef Wan. Kita tahu yang Chef Wan adalah lelaki. So,lelaki la yang terer dalam bab memasak. Kebanyakan Chef di mana-mana hotel pun lelaki. Tak percaya? Selongkar la semua hotel nie.. Amir pun amik kursus Katering. Hajat nak buat bisnes sendiri. Hehe.

Tetapi kan..Walaupun kebanyakan lelaki lebih pandai memasak. Kita bercakap pasal zaman sekarang ye. Dua tiga kerat je gadis yang pandai memasak..kan? Walaupun begitu,perempuan masih hebat dalam bab memasak! Lelaki tak boleh tandingi laa..Betul.."Eh! Mula-mula sokong lelaki tetapi kenapa sokong perempuan pulak?"

Ye laa...Korang lihat sendiri pada zaman dulu kala. Alaa..senang citer tengok nenek kita. Pandai tak memasak? Kalau buat kenduri,nenek kita lah yang paling sibuk. Dialah ketua dalam kenduri nie. Pabila memasak..Kaw kaww punye....Mak kita pun pandai gak..tapi anak dara? Macam mana? Boleh lawan ke nenek dan mak kita? Hurm...

Jadi,siapa yang lebih hebat memasak sekarang nie? Sat..sat..nak fikir..hurm...Sapa boleh jawapan sila bagitahu? Hehe.Sekadar melepaskan tensen dengar berfikir..Agak-agak la..Siapa yang lagiiiii hebat? Amir rasa...Perempuan!!! Tapi lelaki lagi hebat...kot. Kekeke..


[gambar sumber google]
Enhanced by Zemanta

8 comments:

AnWaRnAiM berkata...

2 2 pndai der...
ikut kesedaran sesorang individu..kah3
ada pom yg tpandai...ada pom yg pndai
ada laki yg tapandai...ada laki yg pndai..
sng cita..huk3

Amir Izzat berkata...

@AnWaRnAiM..hehe... ha! betul jawapan kau.. dua-dua pandai..
tapi ada lagi yg lebih pandai? cuba teka..hehe

Sheera Razak berkata...

memang tak dinafikan laki lagi pandai la kan :)

perempuan ITU berkata...

perempuan perempuan . yeah yeah :)

Norfa Lyana berkata...

laki ke perempuan pandai masak bergantung pada dia masak tuh sedap ke x..
kalo masak xde rase xpndai la gamak nyaaa..huhuhuhu

Amir Izzat berkata...

@Sheera Razak..a'a..betul tue..100 markah untuk cik sheera...hehe..

CikLilyPutih berkata...

ntahlah sesame kot. tapi kalau tak rumah tu sape yang masak
k? ibu, isteri tu pompuan kan?

Siti Wardah berkata...

btul2 .. stuju sgt .. wlaupun sy prmpuan .. hahaa
tpi sy tau masak la .. :)
mmg x dnafikan kat restorn2 bsar mmg lelaki jdi chef ..
plik tpi bnar .. :D
tpi klau kenduri2 biasa2 pnyer mmg prmpuan yg msak ..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??