Letih Giler Jadi Pelajar Rasa Nak Letak Jawatan Dari Jadi Pelajar Je! [Bahagian 1]

Salam geng bas sekolah. Eh! Geng-geng kampung Dusun yang baik hati. Ha,meh dengar cerito dari Amir Izzat nih! Amir kali nie nak luahkan perasaan yang tersangaaaaaaat letih. *Huh? Ada ke perasaan yang tersangat letih? Lantak la belalang..

Huhu..Pergi sekolah tadi..Hujan turun der..Lebat.. "Tak apa...hujan kan rahmat.." ucapku di dalam hati supaya tak menyumpah seranah kat hujan seperti segelintir orang. Turun hujan terus cakap..Sial..Setan laa..Macam-macam... Aduhai...*Kalau ada pelempang..Leh kasi kat orang yang menyumpah nie..

Pada pukul 6.30 hujan masih turun.. Dengan lebatnya tanpa belas kasihan pada diri ini..Kalau ikut hari.. Tak mahu dah pergi sekolah. Namun apabila difikirkan masa depan ku kelak.. Kena pergi la jugak. "Beb! Saya ada cita-cita besar..Saya mahu jadi Chef macam Chef Wan tau..gyahahhaha.." cita-cita nak hadi Chef der.. tapi gelak macam Hell pulak.. Haha. *Muka macam nie nak jadi chef? Nak muntah ada laa..

*********************
 Sambil nuggu hujan reda.. "U know what is reda? Think first then ask me laa..Hehe.." aku tanya korang!  Lantas,aku ambil baju Chef.. Gosok-gosok dulu.. Eh! Ini gosok bukan macam gosok-gosok manja..Ini gosok in Kelate..But in Melayu Luar they call seterika baju.. Haha.."Cets! Ada hati budak Amir nak speaking!" rintih hati korang,kan? *Tunjuk rajin la nie..Ahaks.

Selepas gosok baju seketika, jam pun dah menunjukkan jam 6.50 pagi. So,aku pun bersiap-siap dan chow lah.. Hahaha..  Semua barang dah letak dalam keta yang mak aku bawak. So,tak yah risau barang sekolah basah. Yang risaunya tuan punya badan basah der.. Hahaha...

Tutup semua lampu..Check semua dah okay then kuar rumah start motor. "Alamak! Pintu belum tutup..Adoii.." aku pun ambil magga..lalu mengunci grill pintu rumah ku.. Ha,korang tahu tak mangga tue apa? Yang pasti bukan buah mangga.. Hehe.* Haru la kau Amir..Aduhai..

Pastu,start motorsikla EX5 ku yang agak smart serta kacak bergaya.. Tutup pintu pagar..Terus memecut je jalan raya...Masa berlalu dengan pantas...

Tiba-tiba..... 

3 comments:

Mr. J pengeRindu berkata...

huh./. jgn letak jawapan. ilmu tu penting..


" Info + Cinta + Rindu " = www.pengeRindu.com

Nur Areefah berkata...

pelajar la zaman paling best kott =.=

akuzle berkata...

salam komen, dik... maso ngaji, boring ngaji, dok pk,"bilolaa nk abeh ngaji neh?"

doh kijo nati dok pk nk bereti kijolaa, boringlaa wat mender samo, nk tuka kijo lah.... mcm2 manusio neh dops?

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??