Kerajaan Ingat Peniaga Malaysia Mendengar Kata Ke?

Assalamualaikum wbt. Baiklah. Sekarang ini pun minyak sudah naik 5 sen. 5 sen sahaja. Tak banyak mana pun. Gula pula naik 25 sen. Tidak lah banyak sangat... Tetapi..Dengar sini ya. Tetapi.. 

Apakah jaminan kerajaan bahawa harga barang yang lain tidak akan naik? Ya,saya tetap akan sokong kerajaan walau apapun perkara yang kerajaan lakukan tetapi pasal peniaga di Malaysia nie..Boleh percaya ke?

Peniaga kat Malaysia nie..Gula naik 1 sen pun mereka masih nak naikkan harga barang jualan mereka. Minyak pun sama..Naik 0.01 sen pun. Mereka tetap tamak. Nak bukti? Kalau anda rakyat Malaysia, anda pasti tahu.

Pihak kerajaan cakap,kerajaan akan memantau.. Sejauh manakah pemantauan ini berlaku? Kenaikan harga tetap berlaku..Dalam makanan dan minuman di gerai. Alahai..Peniaga di Malaysia sememangnya tamak ye? Entah la belalang. Kalau ikut pengalaman sendiri,memang begitu.

Alangkah bagusnya kalau peniaga di Malaysia ini mendengar kata,kerajaan naik harga minyak dan gula 1 sen pun. Kalau peniaga tak naikkan harga barang diaorang,rakyat Malaysia tidak akan risau kalau makan atau membeli di kedai-kedai..,kan?

Walaupun tidak semua peniaga di Malaysia yang menaikkan harga sewenang-wenangnya. Tetapi kebanyakannya..memang begitu. Tidak percaya? Lihatlah pada masa akan datang...Oh ya! ''Terima kasih'' kerajaan naikkan harga minyak dan gula! W'salam..

13 comments:

PinQib berkata...

kerajaan guna duit kearah sesuatu...

sebb ttuh, duit kite slalu lesap..
songlappp..

Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Salah bontot ke selipar?


The reveal of BVLgarigirl

nabilahidayah berkata...

agak laaaah. tak lama lagi kuih naek harga 50 sen sebijik. aiyaaaa.

kaizen shinobi berkata...

sigh~

nak wat cne?

kerajaan xkan pernah faham dengan kehendak rakyat...

mungkin mereka dah bincangkan di parlimen. tapi keputusan, janji dan tindakan tidak seindah yang dikhabarkan...


p/s: aq menentang kerajaan? atau menyuarakan yang sebenarnya?

nabilah abd rahman berkata...

hmm..betul 2..nnt sure harga makanan kat kafe2 akan naik...huhu

suamihanyisterizuki berkata...

amir,
betol tuh, xde maknanya peniaga nak dgr seme tuh...oh ya, sekadar nak share...ade 1kedai nih, sebelom gula minyak naek nih, harga teh o ais rm1.40, normal hany rasa 1.00 or 1.20 and ada kedai hanya 0.70 shj...now nih dah naek semua...tak tahu ler...hany dah tak g kedai tuh...

nas berkata...

taw xper...
gov kne taw gak..
si peniaga di Malaysia kenal dgan sikap degilnyer..
yelah...
kompem pasnie harga barang2 runcit akan naik..asihhh :(

nas berkata...

taw xper....
mmg la peniaga kat Malaysia nie jenis degil sket...
nanti xpasal2 plak barang runcit naik harganya..isk3..xbest2

Amir Izzat berkata...

@PinQibentah laa...huhu

Amir Izzat berkata...

@nabilahidayaha'a..kompem naik..

Amir Izzat berkata...

@kaizen shinobiitu la.. ak tak faham ar..mereka bincang lain buat lain..demi pentingan sapa nie? hurm...

p/s: kalau bersuara dikatakan menentang.. takut ditegur kot.. huhu

Amir Izzat berkata...

@nabilah abd rahmansudah tentu sebab peniaga tamak...aiya

Amir Izzat berkata...

@suamihanyisterizukihuh? ye ke? aiaya..tue memang dah cekik darah..baik minum kat rumah ttp tak patut ar.. gula naik tak seberapa pun..hurm..huhu

Amir Izzat berkata...

@nasitu la..peniaga di Malaysia kebanyakanya tamak..Adakah mereka berbangsa Melayu? Sudah tentu kan..? yg tamak Melayu..pastu,macam mana nak maju..huhu

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??