Hari-Hari Diriku Dicucuk..


Izinkanku memulakan cerita.. Aku mempunyai seorang teman yang sentiasa menemaniku..Atau aku yang sentiasa menemaninya. Biarlah ku namakannya Zack. Setiap kali Zack pergi ke mana-mana. Mesti aku menemaninya. Tidak sah kalau aku tidak dibawanya sekali. Zack seorang arkitek. Maka dia amat memerlukan aku..

Zack selalu “menggunakan” aku…Tidak kira siang atau malam.Ada kala pagi pun Zack masih “menggunakan” diriku.. Aku tahu hidupku hanya untuk berbaktik kepada Zack sebelum hayatku habis.. Ketika saat genting,aku akan “dicucuk” pada sesuatu benda. Aku tidak benda apakah itu..

Memang aku akan “dicucuk”.. Walaupun sakit,aku rela..Walaupun akibat “dicucuk” itu hayatku akan menjadi semakin pendek..

Aku sedar diriku hanya untuk Zack.. Benda yang Zack “cucuk” padaku..aku kurang mengenalinya. Namun ia agak familiar di kalangan manusia yang bersekolah..

Benda  apakah ini?

Inilah benda yang Zack selalu “cucuk” aku padanya.. Benda apakah ini?

Diriku sebarang pensel

Ha,yang inilah wajahku yang sebenar..Tidak cantik..Aku sedar yang aku hanya sebatang pensel..Hanya berbakti untuk seseorang sahaja. Pabila hayat telah tiba..Aku akan terus dibuang..Malangnya nasib sebatang pensel. Sakit ketika “dicucuk”,tetapi bila dah “dicucuk” aku pasti akan merana…… Inilah kisahku…Diriku sebatang pensel..

Maksud:
Menggunakan: Menulis guna pensel.
Dicucuk: Kena asah dengan pengasas

0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??