Harga Minyak Dan Gula Naik Lagi?

Assalamualaikum. Terkejut betul Amir apabila membaca di blog Pengerindu.com. Banyak betul harga barang yang naik..berkuatkuasa tengah malam ini.

  • Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
  • Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.
  • Diesel - RM1.75 seliter.
  • Gula - RM1.70 sekilogram
  • Gas LPG - RM1.85 sekilogram.
MasyaAllah.. Harga minyak akan naik.. RM 1.85 seliter? Aduhai..Kalau nak bawa motorsikal lepas ini pun..rasanya tak lepas 30 kilometer. Kalau kat kampung Amir.. Harga mesti naik lagi. Buat masa sekarang kat kampung,RM 2.50 seliter. Kalau harga minyak yang ini pun dah naik.. Lagi mahallah minyak di kampung. Kesian dengan orang kampung.

Hari tue ada seorang pemimpin cakap. Harga minyak tak akan naik. Alahai..Cakap tidak serupa bikin. Meranalah kami.. Agak-agak laa..Kerja siapa ini ya? Mestilah kerja kerajaan. Hurm..Nak marahkan kerajaan ke? Tak lah. Kita rakyat Malaysia perlu "berterima kasih" dengan kerajaan atas pembangunan sekarang dan jasa mereka. Jangan melenting macam dulu sudah laa..

Biarlah harga semua barang naik asalkan rakyat gembira. Ha,anda gembira ke? Saya sangat gembira dengan berita ini bahawa harga minyak dan gula akan naik.. Cuba anda bayangkan senyuman palsu saya.. Ha,gembira je..

Apa nak jadi dah.."Terbakar rumah ternampak asap,terbakar hati tiada siapa yang tahu.." Tiru macam Karam Sigh Walia..

7 comments:

salmi dharmiza berkata...

hahaha terjumpa blog ni bila nak carik news psl harga minyak naik. very well said. suka cara u 'cakap dgn berhemah'. hehe. terima kasih kera jaan. hoyeh!

faiz berkata...

urghh..naik harga lagiiii..huhu..izzat, aku ada buat
tutorial header blog di
http://mohamadfaiz.com/2010/07/15/tutorial-buat-header-blog/
tengok2 la harap dapat membantu..

nabilah abd rahman berkata...

hahahaha..makin kering la poket rakyat malaysia..adoiii...berjimat cermat la pas ni..

Sharinginfoz berkata...

hmmmmm tak suka naik2

Petrol Naik 5 sen Gula 25 sen

ken berkata...

everything also getting more expansive =/

PinQib berkata...

aku.. x kisah.. sbb.. ak,,, xdaq kereta.. ahaha

Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Salah bontot ke selipar?

Mr. J pengeRindu berkata...

nak buat macamana kalau dah nak naik..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??