Gua Segan Makan Bersama Awek





Cerita ini menggunakan kata ganti diri kedua “Gua-Lu”. 

Ketika sedang menikmati makanan yang dimasak oleh mak gua dekat meja yang berdekatan kantin. Fuh! Masakan mak gua memang first class in the word. Asal orang tue bergelak mak,mesti makanan kaw-kaw punye! Tapi gua bukan nak bercerita pasal makanan. Gua nak bercerita tentang aweks. Lu tahu apa itu awek? Bak kata Adnan Sempit,awek itu cikaaarroo…(cuba lu baca macam Adnan Sempit sebut).

Tiba-tiba seorang awek datang menuju ke tempat gua. Gua memang dah nerves nie. Bukan gua cuak. Apsal tetiba awek nie datang ke tempat gua? Hairan dan ajaib..

Dup! Dap! Dup! Dap!” Bunyi jantung gua berdegup…

Kalau gua kira,jantung gua berdegup sebanyak 250 km/sejam. Agak-agak la..Gua boleh lawan kereta F1 tak? Rembatan Ronaldinho belum tentu dapat mengalahkan kelajuaan jantung gua..

Semakin dekat awek itu melangkah semakin laju jantung ku berdegup. Gua syak yang awek tue ada muslihat yang tak baik kat gua. Gua tenung cara awek tue berjalan…Gua tenung mata dia….Fuh! Menawan! Memang sah awek tue ada niat tak baik kat gua. Mungkin keterunaan gua akan diragut sekejap lagi. Tetapi memandang gua ingat satu hadis Nabi… “Berprasangka baiklah terhadap orang lain”. Jadi,rasa syak gua kat awek tue dah berkurang..

Dalam sekelip mata. Awek tue dah sampai kat tepi gua. Memang gua nervous masa tue. Kalau dah awek datang cari lelaki,kompem gua kena sumpah seranah ataupun gua kena serang. Gua masih ingat gua kena maki sebab cubaan mengorat awek tak berjaya.. Dipulau gua..Malu seyh…Tapi nasib baik dia datang sorang diri.

Kalau tidak pun,awek tue mesti ajak gua ke tempat lain..Mungkin tergugat sedikit keimanan ini…

***********************************************************************************************************************************
Pup!” Awek itu menepuk bahuku…Pup? Bunyi ditepuk kot.

Eh! Ivienie..Ada apa?” Gua dengan muka yang buat-buat terkejut menanya beliau..Tersedak gua..

Tak da papa…Aku sebenarnya nak ajak ko makan sekali ngan aku..Kawan aku tak hadirt today..So,boring ar makan sorang..

Makan? Kat sini?’’ Dengan muka yang lagi terkejut..Tak sangka ada awek nak makan dengan gua…

Ya la..Kenapa? Tak leh ka? Jawapnya yang ku rasakan macam merajuk sedikit. Iya lah,perempuan…Biasa ar tue…

Alaa..Ileeek luu…(gaya Cat Farish dalam citer Stilletto). Boleh… Ha,meh duduk sini elok-elok..” Gua suruh dia duduk dekat kerusi depan gua.. Gua bersihkan dulu kerusi itu. Gua kira gua dah gentleman dah dengan membersihkan kerusi..Gua sorongkan pulak kerusi awek tue.. Fuh! Memang calon suami pilihan gua nie…

***********************************************************************************************************************************

Selepas itu,kami makan bersama… Masa makan..Gua rasa gua lah lelaki paling pemalu kat dunia..Memang tak boleh blah la dengan perasaan malu nie. Apa tidaknya. Makan bersama awek..Segan woo..Manalah lah tau awek tue tengok cara gua makan..

Gua takut awek tue menilai gua dari cara makan. Dah la gua makan lantak je. Sumbat terus tapi gua masih ikut sunnah Nabi. Kunyah 7 kali kalau nak cepat dan kunyah 40 kali kalau tidak mengejar masa. Tapi bila depan awek,gua rasa sesuap nasi yang gua makan. Gua kira 80 kali gua kunyah..Sopan gua beb.. Lu kena percaya cakap gua…

Barangsiapa yang ada telur kat sini yang sedang membaca. Lu boleh tau perasaan gua pabila makan bersama seorang awek…,kan?

11 comments:

lya berkata...

kocik2 da gatal ek? ahaha...

Amir Izzat berkata...

@lyahish! mana ada gatal..ini kisah benar ye..bukan amik kesempatan cuma..cuma...cuma saje je..kih3...

kenapa? budak2 takleh ngan pompuan ke? haha

et berkata...

ngeh3.malu ke? tettttt.

♥ shoeshe si budak comot ♥ berkata...

hehehe

Sharinginfoz berkata...

he he he malu2 ya....

Amir Izzat berkata...

@Amir Izzathehee...tak malu tapi segan..kih3

Amir Izzat berkata...

@♥ shoeshe si budak comot ♥kih3..hehe je? haha..

Amir Izzat berkata...

@Sharinginfozkekeke..malu semalunya..tapi segan laa..kan? kan?

Siti Noor Afiq Idris berkata...

mesti lambat habis makan ni XD

chekgu Moe berkata...

amboi..sampai 80 kali amir kunyah? hehehe

zaza berkata...

1st time eh mkn ngan pmpuan??? hehe..
alaa neves sikit jer tu,
kang dh lama2 dh xde rase pape kot.. hahaha

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??