Dialog Aku Dan Paul Sotong Kurita: "Paul Sotong Kurita Pilih Malaysia Masuk Piala Dunia Tahun......"

Sebelum korang baca perbualan kami. Korang baca dulu cerita INI. (wajib klik)

Ketika ini Paul Sotong Kurita dan berada dekat rumah ku. Di tak duduk dah kat sana nun. Paul Sotong Kurita dan ada dekat rumah aku. Korang klik dulu link kat atas sebab takut tak faham.

Ada seorang blogger suruh aku tanya Paul nie. Bila Malaysia nak masuk Piala Dunia? Memandangkan Paul Sotong keparat dan ada kat rumah aku. Jadi,aku tanya laa..

Aku..

"Paul! wassup! Wasuup! Apa kabar bro? " 

Balas Paul, " Orait!! Baik punyerr... Lu apa cita datang tempat gua?"

Aku..,

"Alaa..Saja je wa datang..Awat? Tak leh ka? Ha nie,wa mau tanya sama lu. Ada chance tak Malaysia masuk Piala Dunia? Wa teringin tengok nama Malaysia beb..Dah lama dah Malaysia tunggu nie. Lu kan dah pilih pasukan lain..Pilih ar Malaysia sekali.." *amaran! Khurat mempercayai benda sebegini..

Paul..,

"Malaysia? Okeyh..Lu toksah risau. Actually,Malaysia ada chance.. Tapi lu tau la team Malaysia. Main macam sotong. Lembik! Wa tak leh tengok team main macam sotong.. Ok laa..Demi lu..Wa piilih Malaysia..tapi lambat sikit..."

Aku..,

"Ceh! Lu pun sotong! Ok! Ok! Lu cakap ada chance? Chance belah mana tue? Ha,wa tanya lu..Bila Malaysia nak masuk Piala Dunia?"

Paul..,

"Hehe..Chance nak kalah..Kuang-kuang..Ilek der. Wa rasa laa..Pengikut firasat gua,Malaysia akan masuk Piala Dunia tahun 2050 sempena..Betul nie der..Wa tak tahu laa bila tarikh tue tapi memang itu laa.Wa tak men ar tipu-tipu nie bro!"

Aku..,

"Huh? 2050? Biar betik!!!  Hurm...lambat siot tue beb..Tapi tak apalah..Ramalan lu selalu tepat..Nak wat camne..tapi wa still tak caya sama lu..Lu buta warna..haha.."

Paul..,

"Woi! Apa kes lu hina mata gua? Mau gaduh ka? Lu ada tengok cita Lanun yang kepala macam sotong tue? Geng gua tu..Lu jangan main-main..."

Aku..,

"Ceh! Berlagak la lu nie!! Wa ikat tangan lu baru taau..." lantas aku pun mengikat Paul Sotong Kurita dalam kolam belakang rumah...


Perbualan kami tamat.

Bukti sudah ada..Tahun 2050.

Ha,Paul cakap tahun 2050. Bila tue? Tak apa..Kita tunggu saja...Rasa nak masak sotong la malam nie..Ahaks. Layak ke Malaysia? Kuang-kuang..Berbulu den tunggu Malaysia masuk Final. Ha,gambar kat atas tue. Terjumpa kat blog Nurizspace. Macam mana? Haa..Rasa nak belasah je sotong nie..

Enhanced by Zemanta

6 comments:

Sharinginfoz berkata...

bila agaknya malaysia jadi tuan rumah kan

Keputusan Liga Super

ISZA berkata...

2050? akak pun dah kerepot..

Amir Izzat berkata...

@SharinginfozHurm..Entahla..tunggu je la..heheh

Amir Izzat berkata...

@cikgu iszahaha..sempat lagi la cikgu..hehe

Adha berkata...

ahaha jemur je paul tu atas dulang masa time matahari panas..aq rase geng dy bkn dlm citer pirate tu..tapi yg keje kat krusty crab citer sponge kuning tu..ekeke..:D

Amir Izzat berkata...

@Adhahahaha...betul2.. nanti ar kita jemur..hurm...ohh ya..dalam cter krusty crab..itu la teman dia...ka3..pandai gak ko..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??