Panduan Membeli Jam Tangan


Pada masa kini,semua orang sudah memiliki jam tangan. Tidak kiralah tua atau muda. Semuanya memakai jam tangan. Tak kan lah nak bawa jam dinding pula,kan? Baiklah.. Ada orang cakap,jam melambangkan status seseorang? Eh! Betul ke? Entah laa..


Kebanyakan orang memakai jam tangan,kan? Tapi,berkualiti ke jam yang dipakai tue? Tak kan la jam harga 1 ribu boleh masuk air.. Ha,itu namanya kualiti rendah dan memang sah-sah kena tipu

Jadi,Amir nak berkongsi panduan memilih atau membeli jam tangan.
 
  • Jam tangan kini dianggap aksesori, justeru tidak salah berbelanja lebih kerana lazimnya yang berjenama turut tampil dengan mutu dan keunggulan teknologi.  
  • Jam tangan dihasilkan untuk lelaki dan wanita yang mana model untuk wanita lebih kecil. 
  • Pastikan anda mengambil kira cita rasa atau keperluan bakal pemilik jam tangan berkenaan. Jika sebagai aksesori, beli yang bergaya, tetapi jika berfungsi untuk tujuan tertentu, ada banyak jenama yang tampil dengan rekaan khusus seperti untuk penyelam, atlit dan lain-lain. 
  • Ketahui bajet anda, jika berkunjung ke butik nyatakan bajet anda dan jurujual akan membantu memilih yang bersesuaian. 
  • Simpan kad jaminan supaya jika berlaku kerosakan anda boleh mendapatkan khidmat membaikinya.

6 comments:

Hariz berkata...

Thanks Atas Inpo Ye :)


Rahsia Khusyuk dalam Solat

nas berkata...

thx 4 ur info....tapi apepon ak nie bukannyer rajin beli jam tangan..rase cm rimas jerk...huhu

kaizen shinobi berkata...

wahhaaa....

aq minat jam2 GA BLUE dan POLO... GA BLUE banyak menampilakn jam2 jenis2 sporty dan besar2 dan stylo2... ngeh3

kalau aq pakai pakaian jenis2 slambe aq pakai GA BLUE..

kalau pakai skema2 sikit contoh pakai baju kemeja, aq pakai POLO, sebab lebih elegant dan sesuai untuk kemeja...

hehe... xde r mahal sangat dua2 brand jam nih...

dalam RM100 lebih jeh, tapi puas hati.. tahan pun tahan.. hurmmm... bajet untuk dak2 xde keje cam aq la...

ngeh3

apadahal~ bukan beli sekali pakai tol x? hehe

Amir Izzat berkata...

@Harizsama2..

Amir Izzat berkata...

@nashhaha..sama lah kiter..hehe

Amir Izzat berkata...

@kaizen shinobiwah! ada 2 jam tue..hebat..haha..kalau Amir..satu jam pun tidak terdaya sudah..tp beli kat pasar malam sudah cukup..hehe...

ang da duit..suma boleh..hehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??