Kisah Aku Dan Paul Sotong Kurita Ketika Paul Sotong Kurita Singgah Di Rumahku..

Semalam baru sahaja Paul Sotong Kurita ini meramalkan yang Spain akan menang menentang Belanda. Akibat terlalu marah,ada seorang makhluk yang ku panggil manusia telah mengirim Paul Sotong Kurita ini kepada saya malam tadi..Begini ceritanya.. * Cis! Sotong keparat! Ahaks

Ketika tidur..Say tersentak apabila terdengar bunyi "bup!' di atas katil saya. Ketika itu saya sedang nyenyak tidur.. Saya pun terjaga dari tidur.. Tiba-tiba saya lihat satu lembaga di atas katil..Mempunyai lapan tangan..Muka macam setan..Berbulu...*Eh! Sotong berbulu ke?




Rupa lembaga itu seperti di atas selepas saya membuat kajian..lantas saya mencari parang. Saya biarkan dahulu Paul Sotong Kurita itu di atas katil sebab muka Sotong nie..Kalau tengok,rasa menyampah la pulak...

Berlari ke bawah dan terus mengambil senapang gajah. Eh! Bukan..Mengambil parang.. Lepas tue,naik ke bilik.. Saya tengok Paul Sotong Kurita nie duk melekat di Bendera Malaysia yang tergantung berdekatan tingkap. "Cis! Bedebah sungguh kau sotong! Berani kau memilih Malaysia ke Piala Dunia 2014?" saya menjerit dengan sekuat hati..sebab saya tidak sangka sotong nie nak pilih Malaysia pulak..Tak payah la der...

Sotong pun cakap.."Ileek la der..wa nak cium bau Malaysia laaa..Wa dah lama tak datang sini..last time wa datang time wa kecik..Wa rindu dengan Malaysia..Lu toksah risau..Malaysia takkan masuk Piala Dunia. Wa janji..Wa takkan pilih Malaysia.." jawap Paul dengan muka yang agak cemas. katil saya pun sudah basah.. Saya bilang dia sudah terkencing... *Apa da punya sotong..hancing bau katil guwa...

"Wa tak kesah lu pilih Malaysia ke tidak..Wa memang tak layan ar team Malaysia kalau tahap mentaliti dia macam sotong! Gua cuma tak puas satu je ngan lu sotong..Awat lu pilih Spain? Lu nak kena makan parang gua ka?" Gertak ku sedikit..Acah saja beb..tapi ku lihat wajah Paul Sotong Kurita agak tersinggung sikit sebab aku cakap mentaliti team Malaysia macam sotong..Hehe.. *Maaf pak.



"Leeeekkk Lu!!!!!!! (gaya Cat Farish dalam Stilleto). Beb! Wa kena paksa. Kalau wa tak pilih Spain..Dorang itu mau bikin Sotong Goreng sama gua..Wa tak sanggup... " jawap Paul Sotong Kurita membela dirinya.

" Okay-okay...Lu kena paksa? Hurm..tak pa lah...Wa pun dah nak tidur..Ha,meh lu sini. Wa nak letak lu dalam kolam.. Sotong mana boleh hidup darat..Kan lu mati..Wa kena saman..." arahku suruh Paul mengikutku untuk dihumban dalam longkang depan rumah.. Kolam daa..Gila apa letak sotong dalam bilik..Haha.

Paul kini sedang berada di rumahku. Nak tahu tak? Spain tawar perlindungan khas(klik sini) kat Paul nie..sebab Paul dah hilang...Tamat kisah itu distu..Sebenarnya ada sambungan tapi malas nak bercerita...Hehe..

Barulah aku tahu yang Paul kena paksa daa..CIs! Jahat sungguh mereka itu. Oleh itu,toksah duk percaya dengan Paul nie.. Haha..
Enhanced by Zemanta

18 comments:

En iLham berkata...

haha
cite ko memang baik punya
aku suke2
haha
thanx link kan blog aku
terharu gile ni

dinda.teJa berkata...

pandai ek buat cerita. boleh kumpul buat buku cerita kat anak2 sblm tto.. hehe

Amir Izzat berkata...

@En iLhamheheh.thanks bro..sebenarnya panjang lagi..memandang ramai yg tak suka baca entri panjang..aku pendekkan..hehe..ok tak?

kisah benar nie der..betul wa cakap sama lu..haha..

oh..sama-sama..no problem.. hehe..terharu ek? Teh tarik segelas pun ok dha..hikhik..just kidding

Amir Izzat berkata...

@dinda.teJahehe..thanks..tak lah pandai sangat..imaginasi sahaja..hehe... buat buku cita kanak-kanak sebelum tdo? hurm..xleh2..nanti budak2 tue tak tertido pulak...hehe...tq

tehr berkata...

sebenarnya aku belum minum ni...

dapat juga senyum dan gelak2 di pagi yang sunyi ni

eh, kamu tak tanya ke tahun bila agaknya malaysia akan layak ke piala dunia?

velasrizal berkata...

suma ni gara2 si paul lah kan..

Sukarnya Menolak Undangan Perkahwinan

Amir Izzat berkata...

@tehr..hehehe... senyum dan gelak? sebab sapa tehr? hehe..

ha,aduh....lupa la nak tanya..nanti amir tanya dia..ok? saksikan entri selanjutnya... Hehe..

PinQib berkata...

Hee.. pandai lah ko.. ni.. mati3.. ak percaya dooo

PinQib berkata...

napaa??? ku komen x berkesan??

Nana Eddy berkata...

suke2 wat cite.. hu...

kenwooi berkata...

noo.. netherlands shall win! =D

PinQib berkata...

Hehe..sedap tau sutun kurita ni...
Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Update !

AISHA SAAD berkata...

hahahha!
ade2 jekk paul sotong nih nak cakap cam tuhh.
newayy nice entry ouhh.
hee~

Amir Izzat berkata...

@velasrizala'a..gara-gara paul..ahaha

Amir Izzat berkata...

@PinQibhaa..gurau2 je laa..hehe

Amir Izzat berkata...

@Nana Eddyhehe..saja2..bosan

Amir Izzat berkata...

@kenwooiyes! agree wif u..hehe

Amir Izzat berkata...

@AISHA SAADalaa...sotong pun makin moden dah sekarang nie..heeh

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??