Mengidam Nasi Kerabu Arwah Nenek..


Hurm..Kenapa la terasa mengidam nasi kerabu pula pada pagi yang indah ini? Kalau duduk kat kampung dulu,nenek yang selalu buat. Tetapi nenek telah meninggalkan kami. Al-Fatihah untuk nenek.

Masa arwah nenek buat Nasi Kerabu. Arwah nenek selalu campur dengan budu.. Sedap gilerrr.. Haha. Teringat pula kenangan bersama nenek. Nenek buat Nasi Kerabu memang sedap. Gaul guna tangan je. Sebab itu la sedap. Air tangan orang tua-tua memang sedap. Hurm..Kalaulah nenek ada..

Tetapi mak pun pandai juga buat Nasi Kerabu. Hari tue,mak jual Nasi Kerabu kat sekolah. Licin! Semuanya habis dijual.. Memang hebat petua masakan dari arwah nenek. Nak buat Nasi Kerabu ada rahsianya..Amir nak belajar laah... Hurm..kat mana ye ada jual Nasi Kerabu nie??? 

'Mak!!!!!!!!! Nak Nasi Kerabu!!! Nak jugak!!!" menjerit kononnya merajuk...hehehe...Amir nak makan dulu..Korang pi la makan..Selepas makan,Amir nak jenguk-jenguk blog kengkawan Amir..Rasanya dah lama tak jengah mereka...Maaf ye..

"Time untuk melantak makanan!!!" Haha.

7 comments:

abangfaizul berkata...

abangfaizul pun suka nasik kerabu. pakat2 wat ngan adik beradik masa bulan puasa. sekarang dah terer wat sendiri, tapi takleh lawan mak punye. hihi

SELIPAR JEPUNKU HAUS

RedBoy berkata...

huhuu.. sedihnya.. Al-Fatihah utk arwah nenek amir.. redboy x suka makan nasi kerabu nih.. ntah laa..

nursarah berkata...

aku yg bukan kelantanese pun suka makan nasik kerabu. pernah gi kelantan dulu nasik kerabu 2.50 je ada lauk. kat kl nih?.mahal 4.50.

azuan berkata...

betul tue...air tangan orang tua memang sedap..banyak pengalaman kot hehe...

Sharinginfoz berkata...

memang sedap nasi kerabu kena pulak daging bakar

Segmen Kenali Blogger

AiN Z berkata...

aduhai... sedapnye ayam tu lahhh...

En iLham berkata...

sedapnya nasi kerabu
aku paling suka makan nasi kerabu sambal kerang
sodap
hehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??