Boleh Tak Jangan Tulis Perkataan Yang Kurang Menyenangkan Di Shoutbox?

Assamualaikum dan salam sejahtera. Kali ini Amir nak berbicara soal blogwalking nie. Dan penggunaan ayat yang agak  kurang menyenangkan apabila didengar.

Contohnya ayat begini. Datang-datang ke blog pastu taip kat shoutbox “Pruttttt!!”. “Tumpang kentottt!!!”. Dan sebagainya yang saya lihat agak kurang menyenangkan . Walaupun ia bukan perkara yang besar..atau perkara yang perlu dibesarkan sebesar-besarnya.. Ia adalah perkara yang penting.

Ya lah kan. Kita datang ke blog orang..Blog kita yang kita tak kenal laa..Tetiba keluarkan ayat yang entah papa. Aduhai..Lemah den nak pergi blog dia.. Kalau boleh kan.. Bagilah ayat macam nie..

“Salam ziarah..”

"Apa khabar tuan tanah?”

Singgah sebentar”

Ikut lah ayat apa apa pun asalkan elok… Penggunanaan ayat yang menarik di shoutbox dapat menarik orang untuk membaca entri kita. Contohnya kita tulis.. “Salam…Nak tahu tips ketika blogwalking? Jom!” Amir rasa ayat ini okay gak kan.. Entah la..Ini pendapat Amir.. Saja je nak luahkan perasan..Nak bagitahu bahawa ada orang yang tidak suka dengan penggunaan ayat yang tidak menyenangkan.

Ini pandangan saya sahaja.. Saya tak suka..Tak semestinya awak ikut pendapat saya,kan? Lain orang lain cara..Terpulang...Banyak lagi perkataan yang tak menyenangkan duk di shoutbox..biarkan saja..

Amir: Ada gak yang guna ''Woi! Follow aku sekarang gak!!!" <--ini tipu je..hehe

16 comments:

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! berkata...

weyh sori la ckp ko sengal erk...aku memain je la..cheer amir=)

ardinihumaira berkata...

dni tak sukaorang cakap tumpang kentot, pruuut, nak bersin kat sni jap, atau ayat menyakitkan hati.. huhu.. tak senonoh betul..

~Ann~ berkata...

singgah... hahaha

yg paling bawah aku paling nak sekeh.. ai bukan lagi si baik hati ann tau nak follow bila kena paksa ni.. euwwwwwwwwwwww

Amir Izzat berkata...

@!!!~ZuE SmiLeYx5~!!!ops! entri nie bukan untuk kau laa..hehe..amir tak kesah pun.amir tau kau bergurau..yang pasal nie nak bagi peringatan je ..ok? jangan risau.

cikgu isza berkata...

tak tahu apa motifnya kan.. jom tanya ramai2..

Amir Izzat berkata...

@ardinihumairaamir pun tak suka..kalau boleh,taip ar ayat yang elok..orang pergi gak apa..

kira baru nak kenal..kena ar guna ayat cantik..kan? huhu

zati berkata...

tak senonoh gune ayat camtu huhu

ibarat kate, dye pergi rumah orang sebagai tetamu, tanpa dipelawa dye buat rumah tersebut cam rumah dye sendiri, pergi bukak peti ais bagai cari makanan, kan kurang sopan gitu ~ peringatan untuk diri sendiri

mizzura berkata...

tuan rumah...tuan rumah..ooohhhhh tuan rumah, kami nak pinjam dapur ni..

*sedutan filem P-ramlee*

Amir Izzat berkata...

@zatia'a..betul tue..huhu.. peringatan ntuk amir gak

Amir Izzat berkata...

@cikgu iszaerm cikgu.. tanya ramai2? jom la..hehe. :) apa motif ek?

Amir Izzat berkata...

@~Ann~haha..nak sekeh sapa? kih3..haa..ann nie baik ke? ye2.. adoi..bahaya2.

En iLham berkata...

haha
aku tau sapa yang gune PRRUUUTT tu
hehe
biaselah, masing2 sume ade cara masing2 untuk buat orang ingat dengan blog diorang
huhu
sendiri mau ingat je lah

kaizen shinobi berkata...

usha ayat shout aq yang terbaru... mcm tuh bleh x? ahaks~

Amir Izzat berkata...

@En iLhamops! jangan salah sangka kawan..tak ada kaitan dengan sesiapa..tapi menjurus kepada seseorang yg..tulis kat shoutbox la..hehe

Amir Izzat berkata...

@kaizen shinobi.haha...tak boleh2... haha

Farid MOFASAD berkata...

pppppprrrrrrruuuuuutttttttttt



lu kenal gua?

hehehehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??