Kesian Kawan Dituduh Gay

Gua ada seorang kawan. Nama dia Z. Bukan nama sebenar. Z nie kawan sekelas gua. Sebenarnya gua kesian ngan kawan gua sorang nie. Entah di mana silapnya dia sehingga dituduh gay. Semua rakan sekelas duk kata dia gay. Kalau gua marah,nanti gua pulak yang kena hentam.

Ada gak gua marah ..tapi mereka buat dek je. Aduh! Manusia..manusia. Pabila gua lihat raub wajah kawan,gua dapat rasa Z nie nak nangis..Gua tengok muram je.. Gua memang tak leh kalau kawan gua sedih. Kawan adalah segala galanya buat gua selain keluarga. 

Hari-hari Z kena sindir. Gay la..suka kacau perempuan laa.. Jujur ku katakan,akibat segelintir budak lelaki di dalam kelas gua. Semua orang di dalam kelas tak suka dengan Z. Tidak senang pabila Z berbual bersama mereka. Gua sedar...manusia nie mudah lupa..Gua tak tahu dah nak cakap apa..Kalau gua tunggu masa balik sekolah,lepas tue tiba itu budak. Kompem gua kena tangkap polis.

Takkan la gua nak tibai orang pasal itu kan? Gua pernah cuba bercakap elok. Tak baik sindir orang tapi mereka buat  bangang. Bangang di hari maksud bodoh. Maaf. Gua memang tak leh tahan dah. Kalau ikut hari panas gua,memang dah lama gua langsaikan itu budak lelaki yang duk hina orang.

*************************************************************************************************************
Memandang gua mempunyai hati nurani yang mulia. Gua tahan perasaan gua. Gua tumbuk dinding bilik gua nak lepas geram je. Aiya.. Gua memang tak faham dengan perangai zaman sekarang. Gua syak kawan gua nie. Si Z patah hati. Sebab tadi,gua tengok Z macam frust semacam jerk. Memang gua kesian habis. Apa yang boleh gua buat adalah berada di samping kawan gua dan memberi sokongan.

Gua tak kisah pun sama itu budak selagi muka gua tidak disentuh. Gua la..Kalau orang sindir gua,tak tak kesah. Tapi kalau gua kena tumbuk,gua amik kesah. Gua istihar darurat der...Ha,jangan main-main. Nasib baik kawan gua nie baik...

Lu tak kesian ka? Kalau lu kena tuduh gay,lelaki gatal ..itu laa.ini laa..Apa lu nak buat? Cuba lu cakap sama gua.. Gua nak kasi tips kat kawan gua nie tapi gua tarak ada idea..kasi idea sikit..

1 comments:

cikgu isza berkata...

salam amir,
masa akak sekolah dulu.. pernah dituduh lesbiah.. kelakar sungguh..
akak ada jawapannya..
tapi biarlah rahsia.. huk3

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??