Kenapa Argentina Kalah? Ini Sebabnya..

Sepertimana yang korang tahu kan..Semalam Argentina tumpas 4-0 kepada Jerman. Agak mengejutkan dan memang sudah dijangka. Apa yang aku tahu,pertemuan Argentina dengan Jerman sebelum ini membuktikan yang Argentina tidak dapat menandingi Jerman. Contohnya pada 2006 di tempat sendiri. Argentina kalah kepada Jerman,kan?

Lionel Messi

Lagi satu,pemain Jerman memang pandai psiko pemain Argentina. Lihatlah apabila gol tidak disahkan. Offside.Selepas itu, ada pemain Argentina yang mula mengasar..kan?  Apa nama tue? Ha,Torrez..Korang ada tengok tak? Kalau tak tengok susah ar nak cakap.. Pi tengok siaran ulangan nun...

Selepas Jerman mula menyumbat gol.. Pemain Argentina cuba menyerang balas.. Apa lagi..Messi pun bergerak la pantas.. Mengelak sana mengelaks sini..Pabila Messi dah depan gol.. "Duup!!''(bunyi bola disepak kot)."Heeeeeungg!!!!!" (bunyi angin ketika bola melayang di udara) Terus ke udara melepasi palang gol. Ha,ada tengok tak semasa sepakan percuma yang dilakukan oleh Messi? Melayang ke atas..Itu permainn Jerman..Pandai psiko orang.. Semua dah geram dan nak goal.. Ha,Messi tak dapat skor sebab...

Sebab Argentina nie amat dikenali dengan sikap panas baran.. Aku rasa. Messi geram sangat nak gol Sebab itu la bola dia tersasar jauh.. Aku tengok babak pertama je... Lepas tue,dengar-dengar dah 4-0. Hurm..Nasib..Nasib.. Jerman memang hebat.. Dah tau kelemahan pasukan lain...

Jabulani dibuat di Jerman kan? Dah diubahsuai semasa perlawanan..(auta nie..kih3)

Mungkin inilah salah satu sebab Argentina kalah.. ha,Apa pula kata korang yang lihat permainan antara Argentina dan Jerman? Ulas ar sikit...Hehe. :)

6 comments:

mak_ngoh_selamoh berkata...

bila argentina kalah kepada jerman teringat pula bila kelate
kalah kepada n9 time piala malaysia tahun lepas..haha... per kaitan?

nur hidayah isa berkata...

suka tengok german main..laju gile...

nur hidayah isa berkata...

suka tengok german main..laju gile..

Amir Izzat berkata...

@mak_ngoh_selamohhaha..xda kaitan lansung..kekek...nok wat guano..doh kaloh

Amir Izzat berkata...

@nur hidayah isalaju ke? ha,kena tengok ar lepas nie..hehe..

Tanpa Nama berkata...

konspirasi terancang peringkat tertinggi, melibatkan bukan sahaja wang dan masa depan tetapi juga ugutan. bayangkan setiap grak yang terbatas dan kemungkinan yang banyak dan kebiasaannya mendapat hasil..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??