Corentanku: Hujan Lagi..

Pabila ku dengar air hujan menitis di luar rumah.. Terasa malas sahaja ingin ke sekolah. Namun aku harus berusaha untuk pergi kerana ilmu itu penting. Fuh! Naik motorsikal pulak..Kompem basah.

Nampaknya misi aku terbantut sedikit tetapi tidak apa. Aku akan berusaha untuk melingdungi tubuh ini dari terkena air hujan. Macam mana ek? Ha,duduk dalam rumah tak payah pi sekolah dan tak basahlah..Kih3.. Amacam?

Mandi pun belum nie..Kejap lagi sepatutnya dah pergi...Huhu.Kenapa la malas nak mandi pagi? Air yang ku rasakan begitu sejuk sekali disamping tubuh yang tidak sihat ini..Mengugat keimanankanku.. Eh! Apa kaitan iman dengan air pulak? Hehe..Cobaan..

Hari ini,ada kopentasi PMM. Penyajian Makanan dan Minuman. Fuh! Tak tahu lah boleh buat atau tidak ujian amali ini. Kalau tak buat,tak boleh sambung pelajaran. Banyak lagi kena buat nie..kan?

Baiklah..Nak pergi bilik air ...Mandi dan terus pergi sekolah...Oh ya! Siapa ada helikopter tue,pinjam sat..Boleh tak? Hehe.... Ku akhiri dengan ucapan Assalamualaikum....!! Semoga kita diberkati Allah sentiasa..Amiin..

3 comments:

Penulis Setia berkata...

skola lagi ke

Amir Izzat berkata...

@Penulis Setiayup..sekolah lagi.. :)

diraja22 berkata...

nk ke helikopter.. ada 22 buah tu duk parking je.. pilih mana suka ek..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??