Jom Terjah Niseca Yang Suka Merapu!!


Assalamualaikum. Ini sesi 'Jom Terjah' yang pertama. Aku sebenarnya tak tahu nak pilih follower yang mana satu. Jadi,aku mintak la mereka tinggalkan link. Aku buat pun untuk saja-saja nak bantu blogger baru. Setakat ini sambutan..boleh la. Tak mau lah banyak..pening kepala nanti nak terjah. hehe..

Baik! Malam nie aku nak terjah Niseca atau dikenali dengan nama Eciz. Eciz? Nama yang cantik.. Macam oreng puteh. Haha. tapi siapakah Cik Niseca yang suka merapu ni? Nah! Baca kat bawah nie...

Biodata Pemilik Blog Niseca Suka Merapu.

Nama : Hairunisa binti Muhamad[cantik nama?]
Umur : 22 tahun[masih muda..kih3..]
Tarikh lahir : 23 Januari 1988
Penempatan tetap : Kampung Tenang, Labis.[Nanti nak lawat lah..hehe]
Penempatan sementara : Katil dalam rumah.[Sama la kiter..ahaks]
No hp : 016- err, SANG KEKASIH tak bagi wuiii !
Minat : Sebarang jenis editan, fotografi, merapu-meraban, budak kecil comel sporting, send sms RINDU pada SANG KEKASIH !
Tak minat : Bila mak start enjin membebel, SANG KEKASIH mula nak marah, sebarang ungkitan, SANG KEDEKUT, dipuji berlebihan aka sindiran!
Sejarah Blog Cik Eciz.

TANGGAL 9 MAC 2009
 
Terlahirlah belog ini diberi nama NISECAsukamerapu dan dengan link nya, niseca1903.blogspot.com
 
Mula menaip meluahkan isi hati yang terpendam tak tahu ke mana mahu ditumpahkan
akhirnya, kelamaan, ketemu dengan belog lain. Berkenalan dengan tuannya
belajar sedikit demi sedikit tentang editan belog, lalu, berjaya ! Mula berjinak-jinak dengan belog. semakin seronok post entry satu demi satu

TANGGAL 27 JANUARI 2010

Mula mengenali Geng Blogger dan cuba aktifkan diri tapi tak berjaya kerana sibuk.Kemudian, di bulan April, mulai mengganas di Geng Blogger lalu, mulai mengumpul rakan belog buat masa ini..

Baik. Anda sudah membaca tentang biodata dan sejarah blog Cik Eciz? Kita teruskan pula dengan kritikan aku. Aku nak kritik habis-habisan. Jangan menyesal pulak Eciz.... ahaks.

Template 
[template sekarang]

[yang lama]

Template yang digunakan agak okay la setelah diubah.kan Eciz? Aku rasa template blog Niseca nie tiada masalah.Cantik lagi tuh.. Hijau. Sedap mata memandang...Damai..tenang.. Erti kata lain..Kalau korang penyokong warna HIJAU. Tak rugi terjah blog Niseca. Ahaks. 

Post a Comment?

Haa..tang nie aku tak puas hati..Memang aku tak puas hati. Dulu..semasa aku jalan-jalan kat blog engkau Eciz. Aku tak boleh komen tau..bukan tak boleh tapi lambat sebab nak kena tunggu loading Disqus. Aku pantang bab nie. Memang pantang. Tapi kini..semuanya tinggal kenangan . haha.. Eciz dah ubah..dia dah tak pakai Disqus. Pandai kau Eciz..mentang-mentanglah aku nak terjah..tiba-tiba kau ubah. Bagus! Anjakan paragdima yang baik. Hari-hari aku akan komen blog kau lepas nie..[tipu kot]kih3..
Susun Atur Blog

Eciz! Aku nak habaq mai nie. Eh! sleng mana nie? haha.. Jujur aku katakan..blog nie memang huduh..! Betul...tapi itu blog aku.. haha. Blog kau okay tapi kau kena susun atur blog kau dengan sistematik. Faham tak? Macam nie..Setiap home page tue,kau letak 2-3 je entri. Jangan letak banyak-banyak..nanti serabut. Kau letak 4 entri je kan? Tapi aku nampak serabut la. Mungkin mata aku nie rabun kot..kih3..
Entri Dan Tulisan.


Eciz..cuba tengok tulisan Eciz kat atas tuh? Nampak cantik je? Mungkin dimata Eciz..ya. Tapi tidak dimata hati Amir. hehe..Sorry ow. Nak kutuk sikit. Kritik membina. Saiz tulisan tue sekejap kecik sekejap besar. ok lagi nie.. dan sekejap ketepi sekejap ke tengah. Namoak sangat tak tersusun.haha.. Ok. Aku rasa Eciz kena tukar sikit. Cuba buat penjajaran tulisan tue sama macam blog Amir. See!


Amacam? Tersusun tak. Macam nie la yang orang nak. Sedap mata memandang ditambah lagi blog Eciz yang cantik. Tambah pulak dengan warna hijau. Tambah lagi dengan tulisan tersusun. Comfirm menarik perhatian orang ramai. Kih3..tak macam blog aku nie..huduh. huhu. T.T

Nak Tanya Sikit?

[Benda nie perlu ke Eciz???]

Baik! Setakat nie sahajalah yang dapat aku komen pasal blog Cik Niseca Yang Suka Merapu. Nak komen banyak-banyak tak boleh. Nanti ada yang sakit hati. Siapalah aku nie..hanya blogger picisan.tak layak nak komen blogger lain. hehe.. Hey korang ! Jom Terjah Niseca Suka Merapu!!!

Nota kaki : Nak komen banyak?? Cuba usha cik Eciz..

7 comments:

Ken Wooi berkata...

haha.. nice review.. so detailed information!

Amir Izzat berkata...

hehe..thats why its name TERJAH.. not singgah.. -broken english..kih3..

Bukan Eciz berkata...

btw, sangat tenkiuu sudi terjah. ;))

Bukan Eciz berkata...

niii. kite plak komen. nak bahas ni nak bahas. ;p fasal entry ngn tulisan je. tulisan yg amir tunjukkan tu, kecil besar ketepi ketengah, for your information, saya memang sengaja buat begitu. yang kecil besar tu, ada part tertentu saya memang besarkan, dan yang biasa, saya kecilkan. yang ketepi ketengah tu, sbb amir bandingkan dgn amir punya, saya buat post tulisan tu DALAM PENULISAN KE TENGAH. yang amir punya DALAM PENULISAN KE TEPI BELAH KIRI. kan boleh adjust kat situ. mungkin amir tak perasan dgn entry saya yang sebelum2 ni. gaya saya berubah2. ada yang dipost tersusun di tepi, ada yang saya buat tersusun kat tengah.

mungkin amir terlepas pandang di situ dan tak dapat tangkap apa yang saya cuba sampaikan. ;)

Amir Izzat berkata...

hehe... sorry2... memang terlepas pandang..tak dapat nak terjah abis-abisan..brokben nie ngoks... tapi tima kasih la atas impormation itu. erm..rasa malas pulak nak terjah orang..takut tersalah kata... kan?? hehe... apa-apun,sama-sama

Bukan Eciz berkata...

amir! janganlah patah semangat. pendapat saya, boleh buatkan amir buka mata luas-luas & lebih berhati-hati. okeyy tak? saya cuma terangkan je. okey?

Amir Izzat berkata...

tak lah.. ok2..amir akan hati2.. terima kasih... huhu.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??