Aku & Ujian Berkomputer Lesen L

Sampai rumah dari sekolah tadi jam 12.45 tengahari..Aku terus menuju ke bilik..mengambil kain tuala dan terus mandi. Lepas mandi,pakai baju Melayu..ambil wuduk..start motor..terus ke masjid..dengar khutbah..then,solat jumaat..baca doa..start moto..hantar kawan..balik rumah.. Jalan jammed... Sampai rumah.. cakap kat ayah..pukul 2.30 petang baru pergi ke tempat ujian berkomputer..

Naik tangga..masuk bilik..cari laptop. Ha! Jumpa pun..bukak sebentar..tapi bengang sebab line wireless masih tak muncul-muncul-muncul. Jam menunjukkan pukul 2 petang. Masih 
sempat lagi untuk tidor sekejap.. Terbangun bangun pulak pukul 2.45 petang. Aduuh.dah lewat nie. Terus menuju ke bilik air..basuh muka. Cari seluar jeans yang menyorok entah dimana.. pakai.. turun bawah dengan tergesa-gesa..

Aku: Ayah...Abe siap doh nie..
Ayah: Ha..Ayah pun dah siap. Tunggu awak jah nie..
Aku: Okeyh..

Ayah aku pun start enjin kereta Myvi. Masa nie aku duk depan cermin..berhias sikit. Kih3.. Naik keta.. Maka sampailah ke tempat destinasi yang dituju. Ayah aku tunggu dalam keta. Aku seorang saja naik ke tempat ujian berkomputer tue. Rasa nervous mula menyebulungi diri. Aku tak mau gagal lagi. Ini kali kedua ujian berkomputer yang terpaksa aku jalani.

Aku: Tok! Tok![ketuk pintu]. Boleh saya masok?
Kak penjaga: Boleh..silakan..

Aku pun masok dan terus bagi i/c kat kak tue.. Buat neutral jerk. Macam tak da papa yang berlaku. Lepas bagi i/c. Check ibu jari.. Tandatangan kertas entah pe namanya.. Kakak tue suruh aku masok ke tempat komputer.. Meja 4.


Aku pun masok dengan bergayanya. Lagak seperti seorang yang penuh semangat. Padahal..takot.. kih3.. Taip nombor i/c..Macam biasa..orang yang pernah amik ujian berkomputer mesti tahu. Masa yang diberikan hanya.. 45 minit. Ciput punya time...

Satu demi satu soklan aku jawap dengan berhati-hati. Aku tidak mahu peristiwa yang lepas berulang lagi. Malu weyh kalau gagal. Pabila abis soklan yang ke 50. Aku semak balik. Mana lah tau ada yang salah..kan? Kemudian,tibalah masa untuk tekan.. ''Tamat Sesi''. Terasa sayu nak nak tekan..sebab takot gagal. Walaupun begitu..terpaksa jugak aku menekan.. Tut..tut..proses loading.

Pastu..keluar skin yang menyatakan.. Anda lulus!!! Haha...dengar gembiranya aku bersorak..didalam hati. Gila apa nak menjerit dalam bilik ujian tue. Lu mau kena saman ka? haha.. Aku lulus 44 je dari 50 soklan. Ok lah tue kan? Esok pulak kena pi ujian amali..nie yang buat aku malas..esok mau tido!!!!

p/s:
Yeay!!! Jangan jeles..doakan Amir lulus berjaya dalam ujian amali esok. Ok?
p/s:
Nak terjah orang la lepas nie.. kih3...
p/s:
Sebab ada blogger yang b***h. Dunia blogger hilang serinya...

4 comments:

Ayako A. berkata...

gud luck,
aha..sy pon amik ujian berkomputer 2 kali jugak dlu..now dah ada P..hehe.

Amir Izzat berkata...

Kasih:
Terima kasih oh kasih..cantik nama..kih3.. erm.. bestnya dah da lesen.. pat jalan2.. hehe..

lilema_ berkata...

==" kmk lom ambik gk..uwaa~ takoooot~
kt cne ambik?

Amir Izzat berkata...

Oren:
Lom ka?
Amik gik nun.. dekat Chagiran Matang..tauk sik? pejabatnya kat Satok...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??