Blogger Yang Bodoh!


Bodoh! Bodoh! Bodoh! Siapa yang bodoh? Anda atau blogger itu? Apa nak jadi dengan seorang blogger itu yang sanggup membodohkan dirinya ha? Ngok betul lah.. Hey bro! Kalau dengki ngan orang pun,ada adat la. Blog kau pun tak sesempurna mana pun. Aku pi blog kau nak tengok pun tak hengen! Tapi aku terpaksa jugak baca..nak ikuti perkembangan. Apa  yang boleh aku katakan adalah engkau tidak matang!!

Ya! Mengapa aku katakan tidak matang? Sebab...tulisan kau macam budak-budak bai.. Adalah dua tiga orang blogger yang aku TERMASUK blognya serta TERBACA tulisan sampahnya yang hanya tahu buat entri sampah IRI HATI. AKu rasa laa... kau tak layak digelar blogger sebab ko nie SAMPAH! Sampah masyarakat yang tidak senang melihat orang maju. Kenapa nie?? Kenapa? Nak trafk tinggi? Baca buku..cari ilmu..cari maklumat pengguna untuk pembaca. Bukan entri sampah yang menghina dan mencari kesalahan orang.

Ben..aku suka baca blog dia. Kenapa? Sebab blog dia ada apa yang aku nak. Hoi blogger yang cetek akalnya itu? Cuba kau baca semua entri Ben..Ada apa? Dia bukan sekadar post je bai..ada intipatinya. Itu blog dia...suka hati dia la. Yang kau  sibuk tue apa pasal?  Haa..jeles ek? Jeles lah.. dah la blog warna tak cantik! Warna tulisan sekejap gitu sekejap gini. Bahasa yang digunakan macam budak tadika. Belajar mengeja dulu..ok?

Tapi..kenapa kau sanggup buat begini? Kalau dah tak suka,diamlah. Tak payah nak sibuk. Buat hal sendirik. Cari la idea nak up trafik. Nie tidak... Argh! Cakap panjang-panjang pun tak guna jugak. Sebab kau mungkin tak faham. Ingat! Dosa fitnah tue besar bai..


Bila lah dunia blogger nak maju kalau ada orang sebegini? Nak kata pi skolah. Pi kan? Nak kata tak bersekolah. Berskolah gak..tak tahulah. LU ADA AKAI...LU PIKIQ LA...
 
p/s:
Kenapa blogger..mari kita berfikir sejenak..
p/s:
Siapa yang memakan cili..dialah yang terasa pedasnya.
p/s:
Ada akal fikir..ada mulut..cakap tapi lebih baik diam. ada telinga dengar. Ada hati..sematkan iman. Assalamualaikum!!

23 comments:

AMOI KUSUT berkata...

da buka enk blog dia?
i pon, baru bukak tadi.
kesian ben kan.

tiba-tiba nak maki2 ben lak.
dia tu gila publisiti murahan!
nasib baik bentak jd delete acct blog dia.

Misshy Innz berkata...

perlu ke memperbesarkan kes ?
itu kan pandangan dy.
bukan nk back up dy.
tapi dy pun ade hak bersuara gak.
jangan terlalu obses dengan blogger.
oke ?

no hard feeling xD

Amir Izzat berkata...

@Amoi..aku ikut sejak semalam lagi..apa nak jadi dah.. kesian kesian gak tapi..susah lah. hurm..

@Innz. ok? Tak perlu... Innz kata itu pandai dia ek? dan ini adalah pandangan saya. Sy tak obses. Saja nak luahkan pandangan. Obses? tidak sama sekali. Kita ada akal..dpt beza baik buruk..ok??

btw,thanks Innz...saya hargai.

AMOI KUSUT berkata...

innz : setuju dengan amir.
boleh tak kita berfikir dulu sebelum mengeluar kan kata-kata.

adakah rasional untuk kita memaki hamun seseorang itu di blog?
da laa tak kenal orang yang kita maki hamun tu,
tiba-tiba je buat statement orang tu jilat bontot laa..

kalau ada orang buat macam tu kart innz, adakah inzz akan mendengar pandangan yang sangat sacarstic itu?
tepuk dada tanya laa selera.

tq. jgn marah yee.

Amir Izzat berkata...

Amoi: Betul tue.. Kerna mulut badan binasa kan? Bahaya tuh..

a'a//blogger tue tak berfikir dgn baik. So,baik la cegah kan? Dah la keluarkan ayat tak baik. ish.ish..

dan..tepuk dada tanya imam.. tol x? ehhe.... apapun,kita kena fikir dahulu sebelum bertindak.

ha..terima kasih banyak-banyak Amoi Kusut dan Innz

Nurul Ayu berkata...

uit sabar-sabar..marah bebeno nih..hehe

Bukan Eciz berkata...

mir. bia la. dia da kutuk ben. ben da balas. takan amir pun nak mencelah kott??

tayah tnjuk sgt kot kita sokong sapa. da nampak cm mengampu di situ.

saya tak sokong ben. saya tak sokong budak tu.

saya sokong diri sdri. jangan di layan lalat mahupun tuan lalat.

nanti kita sendiri kena tempias tahi lalat. haishh tak minat la sume2 ni.

macam publisiti murahan.

dulu FACEBOOK skang blog pulak. nak buat tempat maki hamun orang.

cukup la mereka berdua berbalah, amir tak payah maki orang k?

just relax. ;))

Bukan Eciz berkata...

btw, ada sikit sokong dengan innz. hurmm tak perlu perbesarkan hal ni. tade kena-mengena kot.

dia kata ben. ben kata dia. tade pulak mereka sebut pasal kita.

kenapa nak masuk campur? dok maki orang tu. ;)

rilex.

lilema_ berkata...

jgn biarkan perasaan membutakan bnda yg kta nk tulis..hati2 tu..sapakah gerangan org ya? mk tauk..ilek dik,,sbr :D

hazman aka species1980 berkata...

Waa... sikit panas dari komentar2....

kisahremaja berkata...

Karektor blogger sentiasa berbeza dan bermacam ragam....

kisahsensasi berkata...

Kalau ada blogger berkenaan.... best gak kalau die kasi komen skit.... ;-)... mungkin jernihkan keadaan...

Vanilla Popsicle berkata...

wah! camtu skali ek. huhu. takut aku dengan ko.

Amir Izzat berkata...

Eciz:
hurm..ok..sekadar luahan saja..Amir pun bukan nak sokong mana-mana pun..tapi entri salah sorang tue wat amir panas.. xberlapis.. aduh2..

Oren.:
.nak tau? mek sa kitak dah tau..nak?

Yang lain:
relax...tak da papa yg berlaku..kih3

hudhud berkata...

i tak baca lagi doe. url ada? hehe

Sufi Asri berkata...

bro... jaga emosi bro.. kalo ko maki2 marah2 macam nie, ko pon sebenarnya xda beza dgn blogger yg maki2 ben.. rilex sudah...

betol kata yg lain.. jgn perbesarkan hal ini.. jgn tuang minyak atas api..

chill out!~ =)

Bukan Eciz berkata...

ok2. saya tawuu amir panas dgn entry orang tu. tapi org tu brani kan? lepas je apa yang dia nak lepaskan. then, prasan tak, yg tak suka rmai bersuara. dari situ baru kita tawuu, ohh ramainya tak suka orang tu orang nii.

saya pun, belum tentu ada orang suka. cuma tak femes, jadi tade orang hentam saya. hehe

chill k mir? amir kan ceria orangnya. mana pegi amir dulu? ececece macam dah kenal 18 tahun fulak. kuikuikui

mizzura berkata...

erk..sorry dok bawah tempurung kejap...ada apa issue ni..?? kenapa dgn ben?? okay saya jenguk blog dia sekarang..

erkk..blogger bodoh..?
entri sampah..??
sedang memikir..apakah blog saya kategori itu..?huhu..

hans berkata...

eh,kenapa?
pakcik ben kena maki dengan blogger mana nih?
bak link bro
nak tgok

Unknown berkata...

erkkkk.. aku blur untuk kesekian kali. asal dunia blog ni semakin hilang dari pandangan aku? alamak, CNN bakal memecat aku la ni.. kecian aku. Amir ore kapung, sila buat entri aku kehilangan umphhh.. ekekekeke

Alahai.... jangan marah jangan benci.. Siapa kah orang tu? Meh nak g serang sekali. Kita geng bha!

Amir Izzat berkata...

Eciz: Okeyh..thanks..

Hans: alaa..takkan ko tak tahu???

Ann: erm... CNN..apa lak pulok dengan CNN??? tak paham den..
ekheleh..sudah gaharu cendana pulak..sudah tau bertanya pulak..meh serang!!

Unknown berkata...

uiii menarek
hahahahaha~
due2 pihak sepatutnye matang.

(saje nak bace entry hangat ni)

zither berkata...

wasseh ,

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??