Jika Seorang Perempuan Mengawini Seorang Programmer



Bertemu lagi bersama Amir Izzat. Amir nak kongsi sedikit cerita. Cerita ini khas untuk perempuan je. Sila baca dialog dibawah. Kompem korang tak akan mengawini seorang programmer. Kalau nak kawin jugak? Boleh.. tapi baca la cerita nie dulu. Fikir masak-masak..

Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer" anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari.

Ini adalah contoh daripada seorang hamba Allah yang mengadu pada mengenai hubungan dia dan si suami, seorang programmer setiap hari..................

Suami: (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."
Isteri: Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi? Isteri: Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami: Bad command or filename.

Isteri: Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!
Suami: Errorneous syntax. Abort?

Isteri: Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?
Suami: Variable not found...

Isteri: Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.
Suami: Sharing Violation. Access denied...

Isteri: Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.
Suami: Too many parameters...

Isteri: Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.
Suami: Data type mismatch.

Isteri: Abang nih memang betul-betul tak berguna la.
Suami: It's by Default.

Isteri: Macamana pula dengan gaji abang?
Suami: File in use ... Try later.

Isteri: Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai isteri?
Suami: Unknown Virus.
  
Nota kaki: Kuang3.. Dah pikir masak-masak? kalau aku seorang perempuan..tak mau lah..Nanti jadi robot.Ahaks.

7 comments:

MangkOk cHenTa ♂ berkata...

mwakakaka...mane la ko dpt ni..

cronixsoul berkata...

haha kucing tu comel siyot! suke sgt! sebab tu aku baca entry nih.. ekekeke

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

kakakaka,,,,

terbaeekkk,....lame2 jd robot bini tu

Hasrol Nizam berkata...

unknown uvirus? hahaha

ladymiaka86 berkata...

haha.. klakar btol.. nasib baik x dpt programmer..

Nisaeciz berkata...

haha. hampeh. last2, panggggg! pelempang di kaki, huahuahua

hans berkata...

gila bahasa ilmiah jer dia guna
hahaha

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??