Drama/Filem Melayu Hampeh!


 
Salam geng blogger! Buat apa sekarang?? Masih blogwalking ke duk santai-santai? Semayang Jumaat/Zuhur dah beres ke? Kalau dah beres,meh baca nie. Korang perasan tak yang semua drama Melayu kat tv semuanya sama. Perasan tak? Tak kira lah tv1 ke,tv2 ke,tv3 ke.. Astro pun. Ceritanya hanya satu,pasal dendam pasal hantu.

Tak abis-abis sejak dulu lagi. Aku pun dah naik muat dengan cerita macam nie. Bukak tv3,tengok sesaat. Cerita yang disiarkan tidak lain tidak bukan pasal fantasi. Alam khayalan,hantu. Buatlah cerita yang berbeza-beza..kan?

Semua jenis hantu ada. Ha! Pasal iklan pulak,aduhai..tak habis-habis dengan iklan. Cerita tak lah lama mana tapi iklan berjam-jam. Contohnya cerita tue masanya 1 jam. Pada hakikatnya setengah jam je. Aku tahu memang iklan tue penting tapi mana lagi yang lebih penting. Iklan atau penonton? Kalau penonton dah tak suka..turun la ranking tv tue. Nasib baik rakyat Malaysia nie baik. Kan???

Selalunya bila dah bosan,aku pergi kedai beli CD la. Cetak rompak punya versi. Mana la ada duit nak beli yang original. Itu pun guna duit sekolah. Yang tak puas hatinya,tak ada cerita yang best! Aku lebih suka tengok filem Melayu tapi aku benci dengan filem Melayu sekarang. Kenapa?Sebab semuanya pasal tahyul dan tidak berfaedah.

Tidak berfaedah dan mengarut. Bukan hendak mengecilkan penerbit dan pembuat filem tue tapi kalau semua filem asyik cerita pasal benda yang sama je. Apa faedahnya aku tengok sebab aku dah jangka? Bosan la gini.Cerita yang baik tue bagus ar. Yang tak baik nie..yang entah papa...

Tidak semunya cerita Melayu tak best. Ada jugak yang best dan menarik perhatian.Kalaulah aku jadi penerbit. Fuh! Aku akan buat cerita yang gempak punya! Apa-apapun,majulah industri perfileman untuk Negara.Nak tanya..tak bosan ke dengan cerita yang sama je???

7 comments:

starsyeea berkata...

ilek2 bro...

same la kite...aku pon bengang...

tang beli dvd tu pun ada sedikit persamaan...hehe

Amir Izzat berkata...

starsyeea:
ilek la nie.just luahkan.kih3..
erm.. haa.. starsyeea yg kena relaks nie..jgn marah.
sama ek sal dvd? haha.. yg ori mahal..yg cetak rompak murah..hehe..

Eciz berkata...

bosan bosan. tak besh tak besh. tapi lagi tak besh cite indon! miakakakak sangat tak suka!!

tapi filem atau drama melayu saya tengok bersebab. kadang2 sebab klaka atau pelakonnya. hehe

Amir Izzat berkata...

Eciz:
memang bosan... haha..cite indon berlamak kat Malaysia nie. apa la yg bestnya..amir dah xlayan tc dah...

haa...lau filem senario kempem tengok.... eheh

Amir Izzat berkata...

Eciz:
memang bosan... haha..cite indon berlamak kat Malaysia nie. apa la yg bestnya..amir dah xlayan tc dah...

haa...lau filem senario kempem tengok.... eheh

adeqmanje berkata...

standardla..klu dikritik, nnt dikatenye xsokong bangsa sendiri..klu dibiar, kite yg skit ati...akhirnye, apepn xley dibuat..huhu..

Kakak Cashier berkata...

Hye..

Yupz, kekadang plot citer Lebey kuang je,bowing giler!!

That why aku suke tengok k-drama.. Best(^.^)v

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??