Jom Layan Novel Hantu Silap Mata


Hantu Silap Mata
Pengarang : Alif Firdaus Azis
Penerbit : PTS One Sdn Bhd
Harga : RM 15.00
ISBN : 978-983-3654-13-0;

Sinopsis

"Percaya dirinya mampu terbang."


Silap Mata adalah mainan hidupnya.


“Ini bukan teori gila, memang manusia ada potensi mampu mengapungkan diri di udara. Ahli agama, pengamal yoga… ada antara mereka boleh terbang. Sekiranya mahu bukti, encik semak biografi Sai Baba, dari india. Dia juga boleh terbang.” Rasyid seakan budak kecil yang cuba menegakkan kata-katanya.


Sesiapa yang mendengarnya, pasti menganggap Rasyid gila. Namun dia yakin dengan katanya itu.


Ahli silap mata adalah saintis yang nampak seperti ahli sihir. Tetapi mereka bukan ahli sihir. Mereka hanyalah genius yang suka menghiburkan orang. Rasyid adalah orang jenis ini.


Novel nie memang best giler. Aku minat novel macam nie. Kalau korang baca kan,fuh! Nak baca lagi sambungannya. Sebenarnya aku terjumpa novel nie dalam bilik aku. Tengok tajuk cam menarik jer. Apa tunggu lagi,terus amik..baca dalam bilik. Aku membacanya dengan khusyuknya sampai terbawa-bawa dalam alam khayalan.  

Aku syorkan korang membeli novel nie kalau masih ada stok. Lagipun,adik aku dapat novel nie dari perpustakaan. Bagus kan perpustakan sekolah adik aku? Ada macam-macam novel. Banyak lagi novel yang best-best aku baca.. Semuanya tentang cinta beb!! Wa layan jiwang...hahaha..

Korang plak suka baca novel yang macam mana? Jiwang? Emosi? Serius? Apa lagi ye? Entah la..yang aku tahu novel cinta je..Kih3. Aku rasa korang tak baca novel lain selain novel sal cinta kan?? CInta itu buta..ahaks.  Nak tahu dengan lebih lanjut novel Hantu Silap Mata? Pergi beli laa..hehe... Kalau nak tengok videonya..klik sini. Laman web pun ada. Semuanya pasal silap mata. Jangan tersilap pandang sudah la kan? Okeyh..korang layan dulu..Layan apa? Layan je la pape....

18 comments:

ohmywtf berkata...

takut nak baca..lol :-P

Amir Izzat berkata...

ohmywtf:

haha..dun worry.. novel nie best.. lawak...hehe

Miro Armyrule berkata...

demo hantu novel rupanya..bleh tahan..aku nak baca novel?..mintok maap la...setakat arini xberminat lg...ah ha

encHIx laNDax berkata...

oo..si aliff firdaus aziz ni pelukis komik M kan??best2 gak buku2 die

Amir Izzat berkata...

EncHIx:

Erm..maybe. tak pasti gak. dia kot..hehe.. baru je baca novel dia. hajatnya nak beli yg lain.mmg best..

MIro:
haha,..kawe hantu novel? ye kot.hehe..haa.. xlayan novel? laa..xsyok ar gitu.. lain kali kena layan bro..bru da nikmat..lom cuba belum tau..kih3..

Tcr Ain berkata...

Malasnya nak baca novel. Akak baca majalah dan surat khabar jer

Amir Izzat berkata...

Kak Ain:
xkan la tak baca? tp xpa..baca la apapun,janji amalan membaca itu diamalkan. betul tak kak? wah..skema la sy punya ayat.. eheh

sabree hussin berkata...

dalam ni ade ajar cara2 nak terbang jugak ke?

Hasrol Nizam berkata...

tidak membaca novel..sekian..hehe

AnWaRnAiM berkata...

pnah baca dah...tpi x igt...ha3

SonnyKazu berkata...

saye dulu bacu novel punye... tapi skrg malas baca dah... hehe! :D

Amir Izzat berkata...

Serol:
adess...tue je ke?? haha..sal xbaca novel? best tau..haha

Sabree hussin:
erm.. rasa-rasanya tak da. just cerita hantu silap mata. best tau! kalau novel nie ajar terbang,dah lama amir terbang..kih3

Farah oh Farah berkata...

gua x main ah bce novel hantu melayu. tak goyang langsung. kekekekeke

Amir Izzat berkata...

AnwarNaim:
pernah baca.. bgs lah..best kan?

Sonnykazu:
haaa..pi buang sikap malas tue.. ape daa...hehe

Farah oh farah:
wow! haha.. ini novel bukan cerita hantu..ini novel silap mata..aduhai.. haahaa

=*NuRo0L* = berkata...

ei..tak suke horror..novel mahu pon movie..

hans berkata...

nanti aku try cari

Amir Izzat berkata...

NuRool:
ye ek? hehe..tp nie bkn horror.ini lawak punya.cuba la baca lau ada.

Hans:
haa.cari jangan tak cari...kalau tak jumpa gak... kena cari...hehe.. tq.

Lu'lu berkata...

oh pernah baca novel ni dua tahun lepas tak silap... best jugak tapi banyak benda kita kena fikir.

tak de kena- mengena dgan hantu pun

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??