Baju Sekolah Perempuan Menghairahkan..

[gambar hiasan]

Kali ini saya nak bercakap tentang baju sekolah perempuan. Walaupun perkara ini pernah dicetuskan tetapi masalah ini tidak pernah berkesudahan. Sejak dahulu lagi,baju sekolah menengah untuk perempuan memang tidak sesuai. Baju terlalu nipis dan berbayang. Keadaan ini amat merunsingkan saya. Kenapa merunsingkan? Sebab kalau ternampak benda yang tak patut,bertambah lah dosa. Pergi sekolah nak menambah ilmu tapi bila pergi nampak kemungkaran. Nak tegur rasa serba salah pulak. Siapalah kita nie sebagai pelajar nak tegur apatah lagi baju itu ditetapkan oleh kerajaan sendiri. Kalau lawan bos,nanti kena sama lak pulak saya. Kih3.


 
Agak-agak la. Kes rogol yang berlaku kat sekolah tue ada kaitan dengan pakaian tak? Kemungkinan ada la kot. Sebab terlalu ghairah ditambah dengan nafsu syaitan. Terjadilah perbuatan merogol itu. Kalau pelajar perempuan bukan Islam memakai baju sekolah seperti pelajar Muslimah dan tidak bertudung memang kelihatan agak seksi sedikit. Eh! Bukan sedikit je,banyak dan seksa untuk dilihat. Betul apa yang saya cakap. Mungkin kalau di sekolah yang semuanya beragama Islam. Anda tidak dapat melihat keadaan seperti yang saya lihat kerana saya bersekolah di sekolah yang mempunyai perbagai kaum.

Kadang-kadang,selepas pulang dari sekolah. Ada pelajar perempuan suka menanggalkan tudung. Katanya rimas lah,panas lah. Aduhai..kalau tegur dikatanya kita berceramah. Nak berceramah pergi masjid lah! Hurm..beginilah fenomena yang berlaku di sekolah. Hendak dipermudahkan cerita,baju sekolah perempuan agak seksi dan menghairahkan. Diharap pihak-pihak yang buat kain tue,sila tebalkan sikit ye. Hehe. Kepada kerajaan,anda mampu mengubahnnya. Tidak kuasa lagi saya nak menengok pelajar seksi.

p/s:

Kalau aku tertengok benda yang tak sepatutunya dengan sengaja. Sapa yang harus dipersalahkan? Dah tertayang..tunggu apa lagi. Aduhai..gurau je. 
 
[gambar sumber dari sini]

16 comments:

[[iidyLL_iceneSS]] berkata...

hurmmm
dl sll gak tegur bdk2 pkai tudung jgn pndek..
mcm2 denda penlti bgai..
last2...useless...

rossoneri berkata...

sebenarnya baju sekolah tu tak seksi..tapi pelajar tu yang 'seksikan' baju tuh..banyak jenis kain sebenarnya..kalau dorang mmg saja pilih yang jarang,pastu ada yang lagi berani tak pakai inner... kalau jenis sekolah yang ketat, dorang akan pantau baju sekolah budak2 nih..tapi kalau dah nakal tetap nakal lah..ada je idea dorang nih

Amir Izzat berkata...

rossoneri:
hurm..oh.gitu pulak. tapi tengok baju kat sekolah tue. sama je. kebanyakan pelajar la. dah tak kuasa lagi nak tengok.. harap2 sekolah ketatkan lagi peraturan. hurm...

IddyLL:
ha..tudung pendek satu hal. kalau dah keras kepala. gitu gak jadinya..aduhai...

terima kasih komen.

kenwooi berkata...

lol.. i didnt notice that before.. ok wait, i studied in an all-boys school.. =P

Amir Izzat berkata...

Kenwooi:
make funny joke oww..haha. thanks .. :P sekolah lelaki xda perempuan..kesian.kih3. :D

starsyeea berkata...

nice reminder...:)

Sir Marcello berkata...

haish..baju sekolah ke puncanya? why masa belajar dulu..aku tengok budak kelas..satu pun tak menghairahkan? [miyahahaa] even ramai non-muslim...

tp bila dah beberapa tahun...gath..reunion..mak ai seksi abis...even pakai baju kurung bunga kecil :P

531799.MY01 , MOHD FIRDAUS BIN ABDULLAH. berkata...

sebenarnya peraturan dah betul da.cuma ikut atau tak nak ikut jek.sepatutnya pihak sekolah sentiasa buat pemeriksaan..tapi apa-apa mak bapak yang penyebabnya membiarkan anak2 mereka memakai pakayaian macam tu...saper yang beli,,duit amik kat mana.pikir ar sendiri.wasalam....

Amir Izzat berkata...

Sir Marcello:
Faktor laa...kalau dah nipis..nampak semua harta benda..tak kah bahaya..? huh? haha..pandangan kita berbeza kot.haa..bila dah besar lagi 'seksa'..aduh3... :P

Roronoa Zoro berkata...

itu sebb ko tgk masa ko kurang matang lagi.. wahahahhaa...

sebenarnya elok kalo pompuan nie pakai yg tebal sikit.. baru nmpak elok..

tapi apa2 hal pon, tepuk dada tanyalah iman. kalo bertudung labuh tapi buat maksiat pon x guna.

p/s: gempar dulu ada video lucah budak pompuan tudung labuh buat maksiat.. isk3.. zaman skg nie iman seseorang x leh diukur dari pakaiannya dah.. hmm.. =(

DiNa-DiaNa berkata...

kalo dah takde kesedaran nak buat cmne???

pempuan tu sendiri kene sedar ape yg lelaki nak tgk sbnarnya..

Amir Izzat berkata...

Mohd Firdaus:
Hurm..yup. atas individu itu sendiri la kan. kalau semua bekerjasama. sudah pasti perkara ini dapat dibendung.

Zoro:
haha... macam mana kau tahu? haha.
hurm..
a'a..betul3.. memang berul bertudung tak semestinya baik tapi menutup aurat tue perlu. identiti seorang yang beragama Islam. Kan solat itu cegah kemungkaran. kalau solat dah ok. insyaAllah mereka nie tak buat. kan? yang penting kita cegah apa yang patut.. terima kasih komen..hehe..

p/s: ye ke? tak tahu la pulak.ish.ish.

Amir Izzat berkata...

Dina-Diana:
Hurm..kalau tak ada kesedaran tue.kita bagi ar kesedaran bahawa bahayanya diri anda jika berpakaian demikian kerana lelaki nie akan tgk benda yg tak sepatutnya..hehe... semua dah tahu kan.. tapi tak semua lelaki begitu. so,pandai-pandailah jaga diri dalam berpakaian.

nas berkata...

perghh....gilerlah awek tue....berani habis pakai bju seksi2....lagi2 baju uniform warna putih...kalu hujan..................................ermm...better skola jgn bg merk pakai ketat2

cikgu isza berkata...

dari dulu kita pakai baju sekolah yang sama tapi dulu2 takde nampak seseksi sekarang ni.. maksudnya pembawakan pelajar sekaranglah.. mereka yang hendak jadikan mereka seksi.. ada kancing pun taknak kancing.. huhuhu

mizzura berkata...

setuju dgn rossoneri..baju ni dah berzaman dah dari zaman mak saya..tapi dulu tara issue pun..lately nih je macam2 issue jadik..semua tu bukan salah baju..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??