Pedihnya Nak Kumpul Duit| Keranamu DSLR, Aku Sanggup Bersusah Payah

Oh kekasih pujaan hatiku,
Walaupun tubuh badanku hitam,
Walaupun dirimu tidak secantik mana,
Walaupun dikau begitu sukar diperolehi,
Aku tetap akan memilikimu.

Biar onak dan duri ku tempuhi,
Biar perut kelaparan,
Biar sakitnya tubuh badanku,
Tetapi memilikimu membuatkan aku semakin ghairah.

Oh DSLR,
Walaupun dirimu tidak penting dalam cantiknya sesebuah gambar,
Namun dikau adalah medium untuk mendapatkan gambar yang berkualiti,
Bak kata otai "Its not about the camera but its about the man behind camera"
Apa yang penting adalah kemahiran menggunakanmu.

Walaupun aku terpaksa bekerja siang dan malam untukmu.
Namun ia akan berbaloi kelak selepas tiga tahun.
Dalam masa tiga tahun...wangku pasti mencukupi untuk memiliki mu.
Akan tetap ku tunggu dikau...



Dengan memilikimu..impianku ingin menjadi photographer pasti menjadi kenyataan.InsyaAllah.
Enhanced by Zemanta

6 comments:

Siti Wardah berkata...

Selamat maju jaya :D
hehehehe

a n a s t a s y e a berkata...

anastasyea rasa kalau ada kemahuan dan azam yang kuat .. cita2 nak memiliki DSLR tu pasti akan tercapai jua. Kena kuatkan semangat dan displinkan diri k.

Mariam Ariffin berkata...

Betul2..saye pun kumpul duit nak beli dslr ni.
alahai//bile dah cukup terus pegi kedai beli
excited nak mampos,seronok tau main dslr ni

iszieylyanziy berkata...

wah dslr,,nak jugak,,,thun depan kot,,hehehe

tengkorakemas berkata...

InsyaAllah, semoga ko dapat apa yg diimpikan..

doakan aku juga dapat Yamaha R1..

buat masa sekarang jom kita join contestla, musim contest sekarang..

mizz sue berkata...

nak kamera ape? sony ke

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??