Dr.Rais Yatim Terima Anugerah Tokoh Buku Negara 2010



Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dipilih sebagai penerima Anugerah Tokoh Buku Negara 2010, pada majlis Anugerah Buku Negara di sini malam tadi.

Anugerah yang disampaikan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor itu sebagai menghargai jasa beliau yang berjuang dalam bidang penulisan dan penerbitan buku.

Ketika ditemui pemberita, Rais berkata, perjuangan dalam bidang penulisan dan penerbitan buku merupakan perjuangan tamadun yang perlu dilaksanakan secara berterusan.

Beliau berkata, ini kerana buku merupakan elemen penting dalam pembinaan tamadun dan negara bangsa yang berilmu dalam negara ini.

"Justeru industri penulisan perlu diperkasakan, agar bolehlah kita menanam semangat itu dalam membina negara bangsa kita," katanya. - Bernama


Kata-kata:

Tahniah diucapkan kepada Datuk Seri Dr. Rais Yatim atas Anugerah Tokoh Buku Negara 2010. Harap-harap selepas ini, bidang kesasteraan(atau bidang penulisan) dinaikkan taraf lagi agar rakyat Malaysia dapat memartabatkan Bahasa Malayu.

Psst...kenapa menteri sahaja yang terima anugerah sebegini? Walaubagaimanpun,kita pandang perkara positif.

2 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??